Spekulace: nová generace 2.0dCi

Legenda se vrátí ještě letos v nové verzi pro EURO6! Jako první novinku přiveze Koleos II. Vývoj původního M9R stál Renault před 10 lety 550 000 000€. Vůbec nám proto nedávalo smysl, že by vloni měla po pouhých devíti letech tato stále moderní jednotka ukončit svou kariéru. M9R přinesla na trh revoluční konstrukci dieselových motorů, právem se jednalo o nejlepší dvoulitrový diesel na světě. Devítiletá praxe pak ukázala doslova vzornou spolehlivost o které se konkurenci mohlo jen zdát. I dnes po devíti letech se stále jedná o velmi konkurenceschopnou jednotku, která navíc po své výrazné modifikaci v roce 2012 zásadně snížila spotřebu paliva (Laguna 3 s modifikovaným M9R dokáže jezdit s dlouhodobým průměrem 5,5l a při troše snahy se dá spotřeba držet i pod 5l – ano stále se bavíme o Laguně 3). Už delší dobu prosakovaly informace, že by měl brzy přijít nástupce.

Svět se však po kauze dieselgate výrazně změnil v neprospěch dieselů, EURO normy budou ještě přísnější a vývoj motorů to dramaticky prodraží. Už dnes je prakticky jasné, že v menších vozech segmentu B (clio), C (megane) se diesely v blízké budoucnosti patrně objevovat nebudou. Na delší čas se tedy odmlčely i hlasy z automobilky a chvíli to už vypadalo, že nástupce 2.0dCi nakonec vůbec nepřijde. Renault však potěšil v Jižní Koreji, když uvedl Samsung QM6 (Koleos) s novou generací 2.0dCi 130kW pro EURO6 (viz. foto). Je to přesně ten agregát, který se dostane i do EU, zatím právě v novém Koleosu a následně by mělo dojít k jeho rozšíření i do Talismanu a snad i Espace. Dle našich zdrojů přímo z automobilky náš čekají další překvapení v kubatuře 2.0dCi. Má se jednat o tyto motory:

EURO6b:
177k ten je již představen u nového QM6
200k teprve čeká na představení, pravděpodobně se bude jednat o twinturbo

Další evoluce nového 2.0dCi má přijít pro EURO6d:
185k mělo by jít o agregát s jedním turbem
240k pravděpodobně se bude jednat o twinturbo

m9reuro6
Nová generace na prvním oficiálním obrázku – ještě s krytem dceřiného Samsungu

Nový 2.0dCi bude spjat s novou převodovkou z produkce věhlasného Getragu (stejně jako dosavadní EDC) 8DCT500. Jak název napovídá bude se jednat o osmikvaltovou dvouspojkovou skříň s mokrými spojkami konstruovanou na max. 550NM. Tato hodnota dává tušit, že nový 2.0dCi by měl být ve vrcholné verzi opravdový silák. Perličkou je, že nová převodovka je připravena na zástavbu pohonu 4×4 🙂 . Jak jsme dříve psali, nejvýkonnější 2.0dCi by měl skutečně nahradit 3.0dCi V6.
2-0dci_2016-qm6
Zástavba nového 2.0dCi do Koleosu II (na foto dvojče Samsung QM6)

Závěrem nezbývá než dodat, že se zatím stále jedná o spekulace. Informace pocházení z doby před dieselgate a kdo ví, zda-li v rámci adaptace na zpřísněné podmínky nové doby Renault nepřehodnotil plány… Uvidíme, možná ještě letos.

9 thoughts on “Spekulace: nová generace 2.0dCi

  1. Já už jsem mezitím (protože nebyl 2-litr) koupil novou C5-ku. Takže pro mě Renault zaspal.

    1. Tento týden byl vyhozen šéf vývoje motorů. Renault má aktuálně vše, skvělý design, spolehlivost, velmi slušnou kvalitu zpracování, chybí jen motory pro modely vyšších tříd. Nejvíce na to doplatil Talisman. Tohle je opravdu kardinální chyba. Navíc díky aféře dieselgate dojde ke zpřísnění EURO norem, proto byl nástup 2.0dCi do Talismanu opět odložen a dočkáme se jej nejdříve za dva roky! Pravděpodobně s faceliftem.

  2. Jsem Renaultak, jezdil jsem snad vsim vcetne F1 , Mam uz asi dvanacteho Renaulta, ale ted teprve budu lovit v jinych vodach. Chybi rodine auto. Muj Grand Espace jsem kupoval pred deseti lety. Nedostizne auto. Ale neni nahrada. Nejen ze skoncil jako rodine auto, ale Renault nepochopitelne zrusil i moznou nahradu – Traffic Generation. Delaji jeden fail na druhym. Kdyz se podivate na mobile.de, nesezenete Grand Espace r.v. 2014., jen jednotky kusu. Je po nich hlad. Naproti tomu novych Espacu najdete v nabidce pres 700 a ceny padaji. Chci osmimistne auto, nebo alespon 7 plnohodnotnych mist a 4×4. Mam smulu, musim jit k VW a nebo k MB. Ale i 4×4 bych ozelil, kdyby Renault mel nejake rodinne auto, ach ach…

    1. Osobně bych ještě rok počkal. Vše naznačuje, že se chystá velký přerod nového Kanga. MPV netáhne, nový Espace se nástupcem spíše Vel Satisu, nový Scenic sice MPV je, ale ubral na praktičnosti a přidal na stylu – to není pro každého. Samotné Kangoo tak jak ho známe, nemá v nabídce moc prostoru – drtí ho Dokker. V RN tedy očekáváme, že Kangoo se zvětší a stane se z něj buď větší dodávka konkurující Citroenu Jumpy/Fiatu Scudo a v osobní verzi pak půjde o právoplatné MPV. Zda-li se naše spekulace potvrdí nebo ne, uvidíme již letos.

        1. Renault testuje mulu Kangoo Maxi s rozvorem výrazně větším než má současný Espace V. Mrkněte na náš facebook, máme tam fotky (pro prohlížení ani nemusíte být na facebooku registrovaný).

          1. o tom vim. Muj zdroj z Renultu ale pred rokem trvdil cosi o vetsim Espacu. Doneslo se to ke me ve stejne zprave jako to, ze bude prevzat a 2.0 dci Nissanu (nebude to pokracovani oblibeneho dci. Neverim moc, ze pujde o Kangoo. V te same zprave bylo cosi i o tom, ze Trafic bude mit i verzi Generation, ale rok se nic nestalo.

          2. O velkém Espace se v nejvyšších kruzích nikdy nemluvilo. 2.0dCi nebude nikdy převzat od Nissanu. Tento motor je od počátku dílem společného vývoje – od první verze uvedené na trh v r. 2005 vozí na hlavě motoru vyražené loga Renaultu i Nissanu. Bude to tedy jednoznačně pokračování dCi. Nissan obecně ani nemá vlastní vývoj dieselů – vždy pochází bud od Renaultu nebo na nich pracují společně, v současnosti ale neexistuje jediný diesel, který by byl jen od Nissanu. I nástupce 2.0dCi, který se chystal (a doufáme, že po dieselgate se stále chystá) byl dvoulitr společného vývoje.

Napsat komentář