Scenic zná své ceny!

AKTUALIZOVÁNO O OFICIÁLNÍ CENÍK Už několik dnů máme v showroomech Renaultu aktuální novinku z rodiny Scenic (zvyk by byl psát MPV, ale novinka připomíná spíše klon s crossoverem). Nová generace má však rozhodně na co navazovat, neboť historie byla velmi bohatá. Však od roku 1996 se prodalo na evropském trhu pět milionů těchto vozů! V domácí Francii se jednalo o dlouhodobého lídra trhu kategorie MPV a celkově je tento vůz velmi dobře vnímán po celé Evropě. Jak s prodeji zahýbá nová koncepce, která se posouvá z rodinného MPV na moderní crossover? Můžeme říct, že co se cen týká, ty odráží současný trend Renaultu a rozhodně se nepodbízí. Ostatně byla by to také škoda. Nový Scenic je krásný a povedený vůz.

Základ od 449 900,- Kč

Konečně můžeme odkrýt karty a představit kompletní ceník. Na našem trhu bude Scenic nabízen ve čtyřech stupních výbavy. Jak už pomalu bývá u nás zvykem, tak zahájení prodejů podpoří výbavově atraktivní limitovaná série Premiere edition. Dále budou nabízeny výbavy tak jak je známe – Life (pouze krátká verze), Zen, Intens a vrchol bude tvořit verze BOSE s prémiovou audiosoustavou. Nabídka motorizací bude poměrně různorodá a zahrnuje rovnou pětici motorů, konkrétně se jedná o tyto:
Energy TCe 115
Energy TCe 130
Energy dCi 110
Energy dCi 110 EDC7
Energy dCi 130
Energy dCi 160 EDC6

K cenám se dá říct, že již u všech aktuálních modelů si pomalu zvykáme na skutečnost, že Renault nepatří mezi nejlevnější prodejce a nehodlá se cenově podbízet. Cenové sebevědomí Renault opakuje i nyní. Základ ve výbavě Life s agregátem Energy TCe 115 startuje na 449 900,- Kč. Verze grand bude vždy s příplatkem + 15 tisíc. Dalších 15 tisíc korun bude příplatek za sedmou řadu sedadel (pro verzi Grand Scenic).  Základní verze  se však nemusíte moc bát, rozhodně nevypadá nijak chudě. Již u této verze jsou standardem 20-ti palcové ocelové disky s okrasnými kryty, denní přední a zadní LED světla typu Edge LED, čtení dopravních značek, systém nouzového brzdění s rozpoznáním chodců, elektricky stahovatelná okna vpředu i vzadu, Bluetooth radio s MP3 a příjmem digitálního rádia DAB. Limitovaná verze PREMIERE EDITION je vybavena velmi bohatě! Zájemce získá zdarma výbavu v hodnotě téměř 50 tisíc korun! Vychází z verze Intens a za stejnou cenu nabízí prvky výbavy, mezi které patří:
– Dvoubarevná karoserie
– PackCity (EasyPark Assist)
– PackPremium (panoramatické střešní okno)
– Rezerva

 SCENIC LIFE ZEN INTENS PREMIERE EDITION BOSE
Energy TCe 115 449 900 484 900
Energy TCe 130 494 900 539 900 539 900 579 900
Energy dCi 110 544 900 589 900 589 900
Energy dCi 110 EDC7 594 900 639 900 639 900
Energy dCi 130 574 900 619 900 619 900 659 900
Energy dCi 160 EDC 734 900
GRAND SCENIC ZEN INTENS PREMIERE EDITION BOSE
Energy TCe 115 499 900
Energy TCe 130 509 900 554 900 554 900 594 900
Energy dCi 110 559 900 604 900 604 900
Energy dCi 110 EDC7 609 900 654 900 654 900
Energy dCi 130 589 900 634 900 634 900 674 900
Energy dCi 160 EDC 749 900

Scenic IV. generace 

Kdo nás čte pravidelně tak ví, že nový Scenic pro nás není vůbec žádná novinka. Ostatně sledujeme tento populární model již od fáze prvních veřejných testů, kdy vyrazily zamaskované vozy na silnice. První snímky se objevily na podzim roku 2015. Vozy byly polepeny speciální fólií, která zakrývá detaily vozu. Zajímavé, že všem médiím unikla i tak podstatná věc jako byla velikost kol. I to však Renault na testovacích prototypech velmi dobře maskoval a tak nikoho by nenapadlo, že vůz vyjede s 20″ koly. Když už si netradiční kamufláže kol někdo všiml, spekuloval o testování speciálního hybridního ústrojí integrovaného do  náboje disku kola (utopie by to  nebyla, např. ostravská Ekova Electric podobnou technologii používá). Byl to samozřejmě nesmysl, třebaže hybrid se ve Scenicu nakonec objevil, viz. níže. Designu jsme se věnovali ve speciálním článku, který obsahoval i utajované snímky z vývojového centra a zveřejňoval i zamýšlené verze se kterými Renault pracoval. Jedna z variant totiž počítala s velmi věrnou podobností ke konceptu R-Space. Diskutabilní byla také podoba zadní části, která byla i dle výroku Laurence van den Ackera pro server blogautomobile.fr několikrát přepracována. Článek je k dispozici zde. Mimochodem, server Renault NEWS byl vůbec prvním na světě, který přinesl první fotografie celého vozu. To nezůstalo bez povšimnutí zahraničních médií.

Přivítejte nového člena rodiny

Vůz svým designem poměrně dobře maskuje velikost (na tom mají největší zásluhu právě „dvacítkové“ disky), protože se jedná o jeden z největších vozů své kategorie. Velikostně jej převyšuje akorát Citroen C4 Picasso a to o pouhé 3 milimetry. Zde jsou kompletní míry vozu: 4,40 X 1,65 X 2,73 m (délka X výška X rozvor), tím za sebou nechává Ford C-Max, Volkswagen Sportsvan. Číslo jedna je Scenic ve srovnání s konkurencí v šířce interiéru, dominuje s rozměry „v loktech“ na 1,52 m. U velikostí se pozastavíme i nad zavazadelníkem. Opět druhá největší hodnota v segmentu s kapacitou 496 litrů (mezigenerační rozdíl je + 26 litrů). Scenic v aktuální generaci kraluje i svými úložnými prostory. Těch v místě pro posádku najdete rovných jedenáct a to v celkové velikosti neuvěřitelných 63 litrů! Jmenujme například „šuplík“ před spolujezdcem (11,5 litrů) středovou loketní opěrku (13 litrů) nebo prostory ve dveřích (1,8 litrů). Více v infografice:

Velmi důležité informace také pramení přímo z interiéru. Díky nově použitým dvojitým předním sloupkům (tzv. A sloupky) mohou být tenčí, ale zároveň pevné. Díky tomu má řidič výborný výhled z vozu, protože sloupky nezabírají tolik místa. Kromě vyššího posezu  stojí za zmínku velmi povedený tvar sedaček s dvojitou hustotou pěnové výplně, ta jsou o hodně lepší než u předchůdce. Ostatně ze sedaček jsme byli nadšení nejen v testu Talismanu, ale i Kadjaru a Meganu.

20 palcová kola v základní verzi!

Renault si připravil pro nový Scenic opravdové překvapení. Vůbec poprvé v historii automobilky a troufáme si tvrdit, že i napříč trhem je pro model tohoto segmentu připravena pouze jedna výchozí velikost pneumatik. A zrovna s gigantickým průměrem 20 palců! Renault se opět ukázal jako inovátor a nebál se vyjít s tímto řešením na trh. Praxe bývá taková, že automobilka představí koncepční vůz, předzvěst budoucího finálního modelu. Ovšem hlavně díky ekonomice a škrtům jsou mnohdy koncepty a hotové sériové vozy velmi odlišné. U Scenica si však Renault od začátku prosazoval jasný designový směr, za kterým si stál. Ten s velkými koly prostě počítá. V rozhovoru pro server iDnes.cz Agneta Dahlgrenová, členka designerského týmu Renaultu, mimo jiné zodpovědná právě za ony velké ráfky prozradila: „Právě uvádíme na trh nový Renault Scénic, jehož velmi silným designovým prvkem jsou velká kola. Dvacetipalcové ráfky dostávají všechny verze. Navždy si budu pamatovat, že se mi podařilo něco takového prosadit na takový druh auta. Potřebovali jsme je, abychom udrželi správné proporce vozu. Nebylo to jednoduché, ale bylo to velmi důležité.“ (zdroj). V době psaní článku jsme prozkoumali trh s pneumatikami a rozměr pro Scénic není nikterak ojedinělý. Jedná se o rozměr 195/55 R20 a například v obchodě K&K Pneu – RajPneu.cz nabízí pneumatiky Continental za 3 352 korun/kus. Větší rozměr má i své výhody. Tak například díky užší šířce vůz dosahuje nižší spotřeby a navíc se pneumatika díky své velikosti pomaleji sjíždí a vydrží více kilometrů.  Vyšší pořizovací cena je tak vyvážena nižšími provozními náklady. Ovšem pokud jsme vás ani tak neobměkčili, serveru Renault News se podařilo zjistit, že na Scenic půjde „nazout“ pneumatiky i nižších rozměrů a to konkrétně:
205/60 R16
205/55 R17
225/50 R17
225/45 R18

Renault však neposkytuje podporu originálních disků, některé jsou doplněny o inovativní vkladatelné plastové ozdobné krytky. Ovšem podle našich údajů by měla být rozteč šroubů shodná s aktuálními novými Renaulty. Předem však upozorňujeme, že na menších discích nebude Scenic vypadat tak jak by měl.

Zajímavé technologie na palubě

R-Link 2, MultiSense, Visio systém, ADAS, Hybrid assist, to je jen výčet technologíí, které nový Scenic nabídne. Vůbec poprvé umí vůz v historii Renaultu automaticky udržovat směr jízdy (doplnění o vibrace do volantu) a do 60 kilometrů v hodině detekovat chodce a účinně před ním zastavit. Novinkou je také systém hlídající únavu řidiče (vůz analyzuje pohyb volantu a sleduje nepřiměřené zacházení s vozem). Poměrně zajímavým prvkem, který je vidět na první pohled jsou FULL LED světlomety, které Renault již nějaký čas označuje jako LED PURE VISION. Nejen, že výborně svítí, ale také veškerá technologie je schovaná do dvou obdélníkových modulů (pro potkávací a dálková světla) a ty tvoří atraktivní vzhled přední části. Server Renault NEWS o této technologii trochu pátral a oslovili jsme tiskové zástupce pro model Scenic přímo na francouzské centrále, aby nám tuto moderní technologii více objasnili. Celý systém pracuje pomocí dvou modulů, které jsou rozděleny na potkávací a dálkové. V každém z nich se nachází pět vysoce svítivých LED diod o výkonu 250 lumenů (výkon je shodný pro všechny modely). Diody jsou umístěny do třech segmentů, které směřují svit do čočky, která následně finálně upravuje svit na vozovku, aby byl rovnoměrný.  Díky intenzivnímu svitu diod, které svítí silným bílým světlem dosahují až o 20% lepší svítivosti než tomu bylo u původních žlutých halogenových žárovek.  Co se týká budoucnosti, tak Renault plánuje s dalšími generacemi LED Pure Vision přinést i funkci adaptivních světel s technologií Matrix LED. To je už ale téma pro fáze 2 modelů Espace a Talisman.

Jak funguje hybrid u Scenicu?

Elektromotor není vedle spalovacího, ale je jeho součástí a nahrazuje alternátor. Značka šla trochu proti proudu a systém je založen na kombinaci naftového agregátu (dCi 110) a elektrického generátoru s elektromotorem. Vše je navíc doplněno o 48V baterii. Hybrid assist, jak jej Renault označuje má vykrývat pásmo, kdy si motor žádá nejvíce paliva, to je například při rozjezdech, akceleraci a dodává vozu navíc výkon a točivý moment. Při brzdění je systém schopen rekuperovat a ukládat energii. Vše funguje bez toho, aby řidič cokoliv měnil či aktivoval. Je však upozorněn příslušnou indikací na palubním štítu. Podle údajů z materiálu, který má RN k dispozici by se zde mělo jednat o úsporu paliva cca 6 – 9%. Také v Česku by tato možnost měla být dostupná, ovšem ne hned z kraje prodejů.


Takto Renault představoval nový Scenic světu na autosalonu ve Frankfurtu

OFICIÁLNÍ CENÍK:

RE_CZ_EP_prl_new_Scenic

RE_CZ_EP_prl_new_Grand_Scenic

Fotogalerie nového Scenicu z testovacích jízd v Bordeaux:

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *