dCI 130: Nová posila pro Mercedes-Benz

Dobrá zpráva pro Renault přichází v době, kdy trh osobních automobilů není zrovna ve svém nejlepším období. Podle informací, které přinesl server Les Echos se Mercedes Benz dohodl s Renaultem o zástavbě motoru s označením R9M do svých modelů. Tato typová řada pod sebou skrývá naftovou 1.6. s výkonem 96kW/130k. V současné době je montovaná v Renaultu do modelů Megane/ Fluence, Scénic a v Nissanu do Qashqai.

V současné době již Renault dodává pro tohoto výrobce jeden motor. Jedná se o K9 – 1.5. dCI 81 kW. Ten našel uplatnění v modelech Citan a třída A. Po opadnutí první vlny skepse vůči použití francouzského motoru v německém voze se šípem ve znaku se zřejmě Daimler dostatečně přesvědčil o kvalitách této produkce. Podle dostupných informací by měl Mercedes Benz tento motor montovat po drobných úpravách do třídy C a modelu Vito. Celkový objem produkce motorů pro německého partnera by měl v roce 2015 dosáhnout 100 000 motorů.

Co možná nevíte o dCI 130:

– Renault se  rozhodl, že 100% vyrobených motorů půjde při rozjíždění na testovací stoly v továrně. Každý motor je podroben 10-ti minutovému ověřovacímu testu.

– Aby byla zajištěna kvalita a spolehlivost tohoto motoru, laserový systém ověřuje plnou konformitu geometrie každého bloku s přesností jednoho mikronu.

Během vývoje tohoto motoru se prováděly zátěžové zkoušky. Mezi ně patřily například zkoušky vibrací, kdy motor běží na plné otáčky několik set hodin. Motor byl vypínán pouze kvůli pravidelným kontrolám a podle kontrolního listu byly sledovány problematické místa jako například popraskání dílů, úniků poškozujících životní prostředí apod. Následně motor prošel testem maximálního točivého momentu – maximálního výkonu. To znamená, že motor běží po dobu několika stovek hodin na maximální výkon ( 130 k při  4000 ot/min) a při maximálním točivém momentu (320 Nm při 1750 ot/min). Spalovací tlak se zvyšuje, aby se zajistilo maximální zatížení. Tento test trval  až 600 hodin. Dalším z mnoha testů bylo například zkouška zahřátí a ochlazení, kdy je motor vytočen na plný výkon – 4000 ot/min., aby se zahřál. Následně byl vypnut a zrychleným způsobem ochlazen. Poté opět vytočen  na plný výkon. Tento cyklus se opakuje po několik stovek hodin chodu. Tento cyklus se opět opakoval 5000 krát po dobu 8 týdnů.

 

Zdroj: Les Echos, Renault
Foto: Renault

One thought on “dCI 130: Nová posila pro Mercedes-Benz

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *