Spolupráce Daimleru a Renault-Nissanu nabírá na síle

Na letošním pařížském autosalonu došlo na každoroční schůzku představitelů automobilek Daimler a aliance Renault-Nissan. Při ní byli novináři seznámení o aktuálních krocích ve spolupráci. Ta započala v roce 2010 s cílem tří společných projektů. Dnes po tříleté spolupráci, kdy se kombinované portfolio rozdělilo mezi Renault-Nissan a Daimler rozšířilo na dvanáct projektů s působností v Evropě, Asii a Severní Americe. Aktuálně je spolupráce vidět například na vozech Twingo/Smart Fortwo, Kangoo/Citan, výměna agregátu u Mercedesu, Renaultu a Infiniti.

Dieter Zetsche a Carlos Ghosn

Portfolio spolupráce se bude, jak bylo zmíněno výše rozšiřovat. Důležitý milník se udál v červnu 2014, kdy Nissan a Daimler oznámili plán na výrobu prémiového kompaktního vozu, který se bude společně vyrábět v Mexiku. Výstavba výrobních linek bude probíhat od začátku roku 2015 ve městě Aguascalientes, kde už má továrnu Nissan. První vozy značky Infiniti sjedou z výrobní linky v roce 2017, vozy s logem Mercedes Benz sjedou o rok později, v roce 2018. Počítá se výrobou 300 000 vozidel ročně. V plánu je, že společný produkt těchto značek bude sjíždět z výroby také v jiných částech světa a to v Evropě a Číně.

Kromě výroby vozidel bude spolupráce zahrnovat vzájemné poskytování pohonných jednotek. Renault začal dodávat vznětové motory o objemu 1,6 litru pro nové Mercedesy třídy C a Mercedes Vito. Smartu Renault propůjčuje tříválcový litrový agregát 0,9TCe a opačně Daimler nabízí 1,0SCe pro Twingo. Na druhou stranu začal Mercedes Benz společně s Nissanem vyrábět přeplňovaný benzínový dvoulitrový čtyřválec. Ten se vyrábí v americkém státě Tennessee a bude určený pro modely Q50 a sportovní sedan MB- třídy C prodávané v Evropě. Očekává se, že výrobní kapacita dosáhne 250 tisíc kusů ročně.

Spolupráce ale pokračuje i v jiných úrovních. Například inženýři Daimleru jsou nápomocní svým francouzským kolegům při vývoji nových modelů. Mají za cíl zvýšit kvalitu zpracování, materiálu a celkově zlepšit dojmovou stránku produktu, aby ve výsledku vůz působil na zákazníka kvalitně a luxusně. Ostatně první výsledek je vidět na modelu aktuálního Twinga, kterému sice je v rámci daného segmentu tolerováno to co by jinde neprošlo, ale je na něm vidět radikální zlepšení kvality zpracování a materiálů oproti předchozí  generaci.  Následná druhá novinka, Espace V je dalším důležitým milníkem. Díky spolupráci a zkušenostem od Daimleru působí vůz hodnotně a kvalitně. Navíc využití nové techniky, která u Renaultu nemá obdoby prestiž akorát podtrhuje. Jedná se například o možnost otevřít páté dveře pohybem nohou pod nárazníkem, světlomety Led Pure Vision, LED mlhové světlomety, systém úpravy vozu Multi Sence a jiné. Na závěr stačí jen dodat, že jestli takovým stylem budou pokračovat i další modely Renaultu, tak se máme na co těšit. Obě hlavy společností jak Dieter Zetsche tak Carlos Ghosn si spolupráci pochvalují a dodávají, že do budoucna vidí stabilní a silné partnerství, které vytváří hodnoty pro zákazníka.

Foto: Daniel Karmann / DPA / automobile.challenges.fr
Zdroj: Renault

2 thoughts on “Spolupráce Daimleru a Renault-Nissanu nabírá na síle

  1. Těch projektů nás čeká asi ještě docela dost. pokud se něco nepokazí. Mluví se malém Mercedesu)Smartu na základě budoucího Clia. Chystají se nové benzínové motory 1.3 a 1.8.

  2. Fajn. A co novy Megane Grantour, co je na nem jine, co jeste nevime? Pry ma elektroniku Siemens, je to pravda? No, snad vydrzi.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *