10 věcí, které už majitele Renaultu nebaví vysvětlovat…

Co si budeme povídat, zná to téměř každý, kdo vlastní Renault. Čas od času se najdou lidé, kteří vás zastaví, že se jim váš vůz líbí (a nemyslíme zrovna ty, co jej chtějí odcizit). Renaulty mají schopnost přitahovat na sebe pozornost. Ať už svým expresivním designem či rozsáhlou výbavou. Naposledy jsme takové situace zažili při testu nového Espace, kdy se za ním otáčeli lidé na ulicích, ve vozidlech jedoucích okolo a snad při každém druhém parkování jsme museli odpovídat na otázky zvědavců okukujících vůz. Majitelé Renaultů jsou však čas od času konfrontováni s názory „hospodských odborníků“ či všudypřítomných chytrolínů v internetových diskuzích, kde se zdá, že většina z nich pracuje jako šéfvývojáři u německých či japonských značek. Bohužel kolem naší oblíbené značky stále žije spousty klišé a zaručeně pravdivých historek, kde „brácha strejdy vaší tety slyšel známého, který měl známého, a jeho bratr si koupil Renaulta a zažil všechny poruchy, které mohou nastat, a dokonce i ty, které nastat nemohou“. Pokud jste čerstvý majitel vozidla s diamantem ve znaku, dáte se do vášnivé diskuze. Pokud už jezdíte několikátou generací, s úsměvem v koutku zakroutíte hlavou, protože víte své. Pojďme si posvítit na deset takových klišé, na které už opravdu nemáme sílu reagovat…

10, To si nikdy nekoupím, je to Francouz!

RN: Ano, a proto ostatní výrobci z Japonska a Německa mívají svolávací akce pro miliony kusů. A proto německý Mercedes-Benz nakupuje u Renaultu motory a vyvíjejí společné vozy.

9, Ale.. Má to drahé náhradní díly, raději si koupím místní auto. 

RN: Před 30ti lety, kdy nefungoval internet a volný trh, by to možná byla pravda. Ceny většiny náhradních dílů v autorizovaných servisech jsou srovnatelné ne-li výhodnější než u konkurence. Navíc pro vozy starší 5 let Renault poskytuje program Servis 5+, kdy na díly i práci poskytuje 20 % slevu. 

8, Elektronika je porouchaná, už když auto vyjede z továrny. 

RN: Renault si zažil své v době Laguny II (2001), kdy se snažil být průkopníkem moderních technologií a konkurenci vytřel na spoustu let zrak. Ne vše se však povedlo na 100 % a od té doby se šíří toto klišé. O tom, že nic není tak horké, jak se zdá, svědčí i to, že tyto vozy dodnes jezdí. Co podcenili francouzští inženýři, vyřešily zlaté české ručičky. Navíc Renault šel do sebe a už při faceliftu veškerá slabá místa vyřešil. Faceliftovaná Laguna II (2005) byla ve své době jedním z nejspolehlivějších vozů své třídy. A co se týče modelů z poslední dekády? Kompletní elektrika je vyvinutá Siemensem (dnes Continentalem). Cože? Německá elektronika? Ta se přece podle internetových diskutérů porouchat nemůže! Praxe ukazuje, že Renaulty za posledních deset let fungují naprosto spolehlivě, a když už se něco řeší, tak leda drobnosti. 

7, Renaulty? Ty jsou známé svou nespolehlivostí a vysokou poruchovostí.

RN: To byla pravda v době Laguny II první fáze. Renault si však napravil reputaci a v rámci faceliftu vyvinul Lagunu II (2005 -07) prakticky znovu. Stejná zůstala možná tak karoserie, ale konkrétně elektrika je zcela jiná vč. všech řídících jednotek a kompletně přepracovaných motorů (až na nešťastné 2.2dCi). Konstrukcí palubní sítě má Laguna II hodně blízko k jednomu z nejspolehlivějších Renaultů – Laguně III (2007 – 2015). 

6, Renaulty jsou měkké jako obývákové sedačky! To má do sportovního charakteru daleko! 

RN: To chápeme, vždyť vzorem pro pohodlné cestování je přece tvrdý a prkenný podvozek s volantem poskytujícím tolik zpětné vazby, že když dojedete do cíle dlouhé štreky, máte ruce jako pacient trpící Parkinsonem. Renaulty byly od jakživa vozy určené na pohodlné zdolávání velkých porcí kilometrů, kdo chce sportovat, přesto jej Renault nevyhání, může sáhnout po modelech s přídomkem GT či ultimativní R.S.. 

5, Pádla pro řazení musí být umístěna na volantu! 

RN: Ano, a proto je mají všechny supersporty umístěné pevně na sloupku, protože jedině tak je možné rychle řadit s vytočeným volantem. 

4, Vždyť to ani nemá velký kufr! 

RN: To je fakt. Co kdybychom potřebovali zítra převézt novou pračku, každý druhý den stěhovat na chalupu almaru nebo cement na stavbu. 

3, Ty motory, ty jsou nejhorší, co se vyrábí. Už z fabriky snad chodí zadřené a s vadným turbem. 

RN: A proto se montují do Nissanu, Infiniti, Mercedes Benz, Smart a Dacie. V posledních deseti letech nepamatuje Renault žádnou aféru stran spolehlivosti motorů (žádné ucpané filtry pevných částic, žádné stržené unašeče olejových čerpadel, žádné praskající hlavy, žádné kolabující vstřikovače, či snad vyviklané vstřikovače, žádné vytahané řetězy, žádné předčasně umírající dvouhmotové setrvačníky, zkrátka nic z poruch, které zas a znova trápily třeba VW). Motory Renaultu v poslední dekádě jsou dnes už doslova legendy spolehlivosti, tichého a kultivovaného chodu: 2.0dCi, 1.6dCi, 1.5dCi, prakticky všechny benzínové TCe. 

2, Známý kamaráda měl Renaulta a hrozně na něj nadával! Byl častěji v servisu než na silnici.

RN: Zvláštní, vždyť tetička bratrance od sousedovy tchýně říkala toto o svém německém voze! 

1, Vždyť to má kosočtverec na kapotě! Znáš ten vtip, audi vymyslelo pohon čtyř kol a dalo si jej do znaku. Renault nevymyslel nic a dal si to též do znaku… 

RN: Po chvilce mlčení a přemýšlení nás nenapadá nic kloudného, co bychom na to řekli. Asi vydáme encyklopedii všech Renaultích patentů a inovací, které navždy změnily automobilový svět a budeme ji rozdávat.

Hezký a klidný den přeje team RNews.cz ;-).

35 thoughts on “10 věcí, které už majitele Renaultu nebaví vysvětlovat…

  1. To je pravda, ale nezmínili jste se o spotřebě. Jsem vlastníkem modelu megane 1.6 grantour z roku 2008 po facelitu.průměr mám 6 litrů, to opravdu nejezdím 50/90 km/h, a na dálnici každý frajer se svou tdi octávií vidí je moje záda, pokud to není červená tdi 4×4. Za mě to jsou jedny z nejpeších aut. Naše rodina používá renaulty už 21 let a za tu dobu jme vystřídali 8 modelů včetně dacia sandero a 4 z nich nám slouží do teď. Palec nahoru renault.

    1. No to je jasnýýý,tý šestnáctce přece nemůže jen tak něco stačit…Vtip bude asi v tom že jedinej kdo na tý dálnici závodí jsi ty,ostatní to maj v…diamantu…

      Hoši tady je sranda,sem asi začnu chodit častěji. 😀

    2. Máme 1.6 Scenic a až na rozvody a podvozek v cajku. Dovoz z Rakouska. Na ten podvozek asi trpí. Uhnilý zadní nosník, který nese jen zlehka výfuk a brzdové trubičky. Jinak je tam k ničemu. Puknul zadní tlumič výfuku a hnijí spodní kryty a prahy. Jinak po motorové stránce je bezva. Natře i mojí 1.9 tdi úplně s přehledem. Spotřeba průměr 6.5 litrů. Mě jen nevyhovují pedály. Asi je někdo upravil pro ženskou nohu.

    1. no tak to pozor já převrátil svoji lagunu i 1.9 dti 2x přes střechu a přežilo vše až na převodovku která se kousnula a cvaknul jsem dvě kola no a střecha jen škrábnutá 😉

  2. Mám Lagunu II (2002) a i autorizovaný prodejce se divil,že mi ještě jezdí. Ano,odešlo mi turbo a teď mi pravděpodobně odešlo i těsnění pod hlavou,ale zanedlouho to dá 200 000 km. Když jsem byl v servisu,tak jsem měnil brzdy nebo základní věci opotřebované provozem.

    1. To je fakt nálož, když jsem s 1,6 ie Oplem Vectrou natočil 250.000 bez jiné opravy než výměny spotřebních dílů (desky, kotouče, konce výfuku), a ještě šla chuděra dál do služby, tak to musí být ta Laguna s těmi necelými dvěstětisíci, sešrotovaným turbem a podfouknutou hlavou úplný poklad 😀

      1. Ještě nedávno jsem jezdíval s Lagunou II 1,9 dCi, rv 2001 s nájezdem pres 355 tisíc. Do teď jezdí a bez nejmenšího problému. Jediná věc co ji během toho nájezdu vyřadila z provozu byl vypadnutý egr, který mi v servise špatně dotáhli.

  3. „Veškerá slabá místa“
    Problem Renaultu je hromada modifikaci jednoho modelu. Beda kdyz shanite nahradni dil na starsi kus. Me u R 19 praskly prvni den dovolene torzni tyce. Dovolenou jsme odhopsali a dva mesice pak stalo auto v servisu. Sehnali jenom jednu tyc. Nakonec se musela vymenit cela zadni naprava a rychle jsem se auta zbavil. Uz jsem k nemu nemel duveru. Po x letech jsem koupil uplne noveho Renaulta. Tak jsem zvedav, zda opravdu vydrzi.

    1. Moje Laguna 2 (2001, 1.9dCi 88kW, Initiale Paris) má nakrouceno už 350 000km a stále šlape úžasně. Ano starám se o ni, ale rozhodně ne stylem nový motor každý rok. Motor je na voze kompletně původní a turbo teprve druhé. Stran elektroniky funguje vůz taky 100%, dokonce vč. snímače tlaku kol nebo handsfree karty.

  4. k bodu c. 1 by som povedal co hovorieva jeden moj kamarat, velky zastanca renaultu. ak ma renault na kapote to co vymyslel (nic), tak preco to ma mitsubishi na kapote 3krat? 😀

  5. Dobrý den mám Renault 1.8(88kw)motorově v pořádku jen měnim každý rok zadní silenbloky(to že mi nerozmrazuje zadní okno a nejde zadní stěrač jsem si zvyknul)

  6. Dočetl jsem to k „kdy se snažil být průkopníkem moderních technologií a konkurenci vytřel na spoustu let zrak“,potom jsem musel v záchvatu smíchu přestat.K další četbě jsem se už neodvážil…

    1. To bude tím, že o Renaultu nevíte zhola nic. Někdy by stačilo si něco přečíst, než člověk plácne hloupost a bude za hlupáka.

    2. ondras.. od roku 2003 ma renault namiesto kluca kartu. Ake ine auto v podobnej kategorii to malo? Opel? Ford? Honda? nebodaj VW? ani jedno..

      1. Ano, má sice kartu, ale jak ta karta vypadá po půl roce používání ??? Hnusnej poškrábanej odřenej omakanej kus plastu… No s tím je radost se chlubit…

    3. Taky by mě zajímalo čím konkurenci vytřeli zrak 🙂
      Já idiot si kdysi pritahl Lagunu II protoze se mi proste libila. Tvl, to byla kasička, když jsem jí přitáhl, měla nalítáno 40tkm. A zacalo to hned asi po14 dnech.. prestali fungovat sterace (vymenily celou pojistkovou skrin za 17000,-) . Mesic na to nastartuju auto a vetraky topeni sli jen na plny bomby a nesli ztlumit, opet vymena jednotky za cca 25000,- a za dalsi cca mesic padly kompet budiky a to uz jsem nevydychal a okamzite letela z baraku.
      Jinak do dnesniho dne mam prvni auto co jsem si dovezl.. Seat Alhambra rocnik 2002 85kw a dneska to auto ma nalitano 445tkm a ne a ne lehnout 🙂 Pouzivam ho uz jen jako pracovni na bordel, ale vypada to ze je neznicitelny. Vlastne se da rict, ze tohle auto mi postavilo barak :,)
      Bracha si koupil espace po faceliftu a jeste jsem nezazil, aby autu po 70tkm praskly pruziny u tlumicu…

  7. Renault má výhodu, když jsou svolávací akce. Moc aut se neprodá, tak se ani moc nesvolává. Asi proto je Renault třetím (za VW a Fordem), nebo druhým (za VW) v prodejích.

    1. To je zajímavé je druhý v prodeji aut v ČR Ty Šmudlo. Nevlastním jej, ale kdysi jsem měl Renault 19 a SUPER. VW jezdí F1? Atd……..
      Fíša

  8. Ten kosočtverec ve znaku je Routa, neboli Makle. Pradávný symbol bohatství, úspěchu a prosperity. Kdo nevěří ať běží na zámek Sychrov. Jeho majitelé – kníže Rohan s rodinou – jej mají ve znaku stovky let…tak asi tak 🙂

  9. K bodu 1 bych měl? Kdyby pan Louise Renault v roce 1899 věděl, jak a kam se bude vyvíjet mentalita lidí ve 21. století, určitě by zvolil do znaku něco jiného 😉

  10. K bodu 3? … A co je tedy ještě pořád drží na trhu s auty, dodávkami, náklaďáky, kamiony, autobusy… ???
    K bodu 7? … Jen od těch co pamatují 1. květen 1994 kritika oprávněná!

  11. Keď ste písali o tom, kam všade ide motor z Renaultu, zabudli ste na legendu a to mitsubishi, osobne mam Carismu 1,9td F8QT mam 505tis km a mam všetkých ťažko na háku. Môj vstrekovač stoji 20€ nie ako VW za 250-450€ aj to repas… Turbo pôvodne, prevodovka, mením akurát tak olej a filtre. Jedine co mi dalo zabrať bolo čerpadlo Lucas (-: to už nieje pôvodné…

  12. Taky nevím co lidi mají proti Renaultům, já měl Megana a jak posloužil při cestách přes celou Evropu. Nejhorší věc co mě potkala, byla nefunkční klimatizace při cestě z Bulharska do ČR..určitě si dokážete představit ty propocený trenky 😀

  13. Hoši, je to o kusu, když si koupíš starou mr.ku, tak nevíš kdo s tím jedil a jak zacházel. Kup nové auto a srovnávej…. To máš jako s babou, taky nevíš kolik má natočeno a kdy se na tebe nas.re.
    Cus Renalťáci.

  14. Mám Vel satis 2002 2,2dci naj. 150tkm naprosto bez problémové auto. Celý 14let řeším jen provozní věci.

  15. Tvrdost a reakce mě překvapila u Espace IV na 245kách na MPV krásně sedí, a s přehuštěným zadkem se krásně klouže do zatáčky.

    Ale musel jsem vyhodit vodníka a dát tam obyčejný alternátor.
    Ten se nepoved

    Je docela legrace pozorovat kousky Sharan klonu na parkovišti jak krásně kvetou.
    Učiněná zahrada 🙂
    S trojkovým Espace je nemá smysl srovnávat, ten je z laminátu.
    U 4kovýho jediný místo koroze byla hrana střechy asi 1cm.

  16. Ja mám Megan II Grandtour, 345 000 km
    1x menené čelné sklo, 1x menené kotúče, 3x menené platničky, 1x menené rozvody, 1x menené gulové čapy, pri 320000 odisla trubička na prepad nafty,
    vymena oleja a filtra každých 20000km + filter vzduchu a pri každých 40000 vymena kabinový filter a palivový filter

  17. vlastnim uz pateho renaulta mel jsem clio 1 skvela hracka potom megana 1 skvely auto to sami potom 2 jednickovi laguny super jizda snema a spolehlivost skvela a ted mam to nejlepsi co jsem mohl mit lagunu 3 auto bez chyby skvela na dalky i na popojizdky mala spotreba dobrej vykon bezpeci 5 hvezdicek pohodli za me taky 5 hvezdicek vozim v nem rodinu me dite ji zboznuje klima maka jak ma renault je proste auto pro rodinu ale i na rally i ve formuli 1 je dobrej proc protoze to umi spoustu let delat spravne a taky pro to od nich kupujou motory velke znacky jako mercedes nisan a volvo vi proc to je ode me vsechno za renaultaky zdar

  18. Zdravím
    Co ta brožura? Už je vydána? Kdysi se mi dostala do rukou jedna k 100letum, nebylo by něco aktuálního?! Osobně mě dostalo že svíčky vymyslel Renault a do té doby se používaly hořáky.

Napsat komentář