Týden RN 3

Máme pro Vás špatnou zprávu. Víkend utekl tak rychle, jak to jen šlo a před námi je celý pracovní týden. Aby jste měli ještě trochu času na relax než se pustíte do práce, máme pro vás souhrn toho, co se událo v minulém týdnu a o čem jsme na našem Facebook profilu RN psali. Tento článek také glosuje a rozebírá události, kterým jsme se neměli čas věnovat v době jejich vydání. Nebo se za dobu od vydání novinky a tohoto článku objevily další doplňující zprávy. Příjemné čtení a hezký start týdne přeje team Renault News.


Hned z kraje týdne jsme zveřejnili fotku, kterou nám poslal náš spolupracovník. Ten měl k dispozici Talismana s motorem dCi 160 biturbo. Co je však na ní natolik zajímavé, že nás to vedlo k tomu, abychom ji zveřejnili, je spotřeba. Sám Renault ve svých materiálech udává, že tento motor dokáže jet dle laboratorních výpočtů v režimech město/meziměsto/průměr za hodnoty 5,0 / 4,0 / 4,4 litrů na 100 km. Našemu spolupracovníkovi se podařilo stanovit spotřebu 4,8l/100 km. Nutno dodat, že vůz byl přepnutý do módu ECO a navíc dotyčný je zkušený řidič, který dokázal využívat vlastnosti vozu a pracovat s plynovým pedálem citlivě dle potřeby terénu. Ještě dodáváme, že průměrná rychlost byla 59 km/h. Což rozhodně není málo. Každopádně alespoň vidíme, že jízdní režimy nejsou ve voze pro nic za nic. Mají svůj důvod a kdo chce, může díky ním skutečně ušetřit.

_RN

Co nám tento týden udělalo velkou radost, byla informace o novém a dlouho očekávaném agregátu 2,0dCi. Sice už jsme o této informaci psali minulý týden, ale tentokrát to byla zpráva potvrzená přímo z vysokého managementu značky. Navíc se informace trochu upřesnily. Původně se počítalo s variantou, že Renault využije v rámci spolupráce s Daimlerem motor 2,2 CDI a upraví jej dle svých potřeb. Z toho nakonec sešlo a Renaultu s Nissanem se vyplatí (což není překvapivá zpráva) přepracovat motor M9R na normu Euro 6. Otázka silnějšího motoru je pro Nissan zásadní a stala se proto prioritou číslo jedna. Současné úpravy zaručí, že se nový dvoulitr udrží ve výrobním plánu do roku 2025.  Vysoce postavený manažer Renaultu na otázku, kdy bude nový agregát zařazený do prodeje odpověděl pouze „už velice brzy“ . Tak uvidíme co tento pojem v podání Renaultu znamená. Každopádně pokud chce Renault s touto informací dostatečně zaujmout, může to zkusit zanedlouho na ženevském autosalonu. Tam už mimochodem byla potvrzená účast nejnovějšího přírustku – rodinného MPV Scénic.

Nesmíme zapomenout na událost, která se blíží. 16.února bude odhalen koncept finálního vozu znovu obnovené automobilky Alpine. V týdnu jsme přinesli uniklý snímek interiéru. Musíme se přiznat, že se na tuto událost nesmírně těšíme. Renaultu dlouhodobě chybí sportovní kupé. Když chcete nějaké „zlobidlo“ momentálně vám Renault nemá co nabídnout. Jistě Clio R.S. je výborné, ale pořád je to zástupce B-čkového segmentu. Mégane R.S. je brutální a neohrabaný král hot hatchů. Ale lehce sportovní a elegantní kupé, do kterého se zamilujete na první pohled zkrátka chybí. Poslední takové a zároveň ho nominujeme na nejkrásnějšího novodobého Renaulta byla Laguna Coupe. Interiér jsme si rozebrali ve speciálním článku, který můžete přečíst zde. Renault s už dříve nechal u úřadu pro průmyslové vlastnictví patentovat skicy, proto předpokládáme a díky informacím, které odkazují na koncept A110-60 tipujeme, že tento model bude vycházet právě z této grafiky.

Foto: worldscoop
Foto: worldscoop

Poměrně důležitá zpráva se vyskytla minulý týden pro majitele modelů Laguna, Mégane a Clio s Capturem. Konkrétně se týká majitelů multimediálních systému R-Link 1. Renault vydal dlouho očekávanou aktualizaci. Ta přináší opravy chyb, drobné kosmetické úpravy a hlavně systém je celkově rychlejší. Aktuální verze systému je označená číslem: 11 335. Připravili jsme pro vás jednoduchý návod jak tento systém zaktualizovat. Nabízí se možnosti – můžete s tím zajet do servisu a nechat to provést odborníky, nebo systém můžete aktualizovat sami. Není to vůbec nic složitého.

  • Stáhněte si program R-Link Toolbox zde
  • Proveďte registraci v R-Link Store zde
  • Následně vysuňte z R-Linku paměťovou kartu, kterou vložte do počítače.
  • Na webu R-Link store se přihlašte a klikněte na kartu „aktualizace“
    • Do počítače se následně stáhne aktuální verze firmware, případně i nových mapových podkladů
  • Překopírujte stažené soubory na kartu a vložte ji zpět do R-Linku ve voze.
  • Následná instalace potrvá asi 30 minut. Doporučujeme při tom nechat nastartovaný motor.

_RN-2_RN-1

Na závěr ještě nesmíme zapomenout na událost tohoto týdne. Hned dnes (v pondělí) budou zvěřejněny ceny nového Mégane a to v úvodní verzi premiere edition. Co bude výbava obsahovat jsme popisovali v našem článku zde. Sledujte RN a budete v obraze co se cen a podrobnosti týká.

S novým týdnem máme novou anketu. Na panelu vpravo (nebo pod hamburger menu na mobilním zobrazení) můžete vidět novou otázku. Pořádně si prohlédněte interiér nové Alpine a hlasujte, zdali se vám líbí či nikoliv.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *