Bude Clio RS poslední variantou tohoto modelu?

Není to tak dávno, co se konala tisková konference a následné testovací jízdy na okruhu Czech ring u Hradce Králové s nejnovějším přírůstkem Renault Sport – Clio RS. Již od prvního představení vozu v domovské Francii se řada fanoušků podivovala nad tím, proč je Clio RS poměrně zcivilizované, dostalo turbo motor, někteří nemohou překousnout dvojspojkovou automatickou převodovku. Dovolím se tedy zamyslet nad důvodem a pomocí informací ze zahraničních zdrojů přinést vysvětlení. Z důvodu, že kromě statické prohlídky jsem neměl možnost vůz řídit se nebudu snažit vůz hodnotit (narozdíl od kolegů, z jiného webu o autech, kteří jej dokonce otestovali, i když ho neměli zapůjčené).

Z různých zdrojů uvnitř Renaultu pronikají zprávy, že by současná nabídka, tedy Clio, Clio Grandtour, Clio RS /GT, nemusela být zdaleka poslední. Již poměrně dlouhou dobu je připravená verze Clio Initiale Paris, které má reprezentovat maximální možnou míru luxusní výbavy. Tato výbava je u Renaultu tradiční, ovšem u nás ne tak známá, protože spadá do cenově méně dostupných verzí a proto se tyto kusy řadí v našich krajích spíše mezi rarity. Například předchozí třetí generace tohoto vozu ve zmíněné úpravě obsahovala kožené sedačky, interiér v béžové barvě, startování pomocí tlačítka a hands free karty, dřevem (!) vykládaný interiér a mnoho dalšího. Dá se tedy čekat, že se designéři pod vedením Laurence van den Ackera nenechají zahanbit a nabídnou skutečně něco výjimečného, aby uspokojili také náročné zákazníky.  Ani tato verze pravděpodobně nebude poslední. Kromě luxusní verze by se měla na trhu objevit také ostřejší verze ostrého RS. Velká část automobilových fanoušků kritizovala již výše zmíněné využití automatu a turbomotoru. Na druhou stranu, toto může být prvek, který má odlišit civilizovanější ostrou verzi, od té speciální, která osloví opravdové nadšence. Pro tuto verzi by měl Renault použít staronový název GORDINI. Pravda, poslední použití na vozy nebylo zrovna šťastné, jednalo se pouze o stylistické prvky. Možná proto, z důvodu tlaku zákazníků se Renault rozhodl pro reinkarnaci tohoto veleúspěšného názvu s využitím pro vozy, které najdou uplatnění jako závodní speciály a ostré verze osobních vozů. Dá se tedy předpokládat, že Clio Gordini nabídne mnohem sportovnější vzhled, přitvrzený podvozek a hlavně by zde měla být použitá manuální převodovka. O použité motorizaci se žádné informace dosud neuvádí. Veškeré přípravy jsou totiž v rané fázi, a proto si budeme muset zřejmě ještě nějakou dobu počkat na konkrétní informace.

Hierarchie sportovních vozů tedy bude zřejmě následovná: základ bude tvořit GT, které nabídne sportovní prvky, upravený vzhled, slabší motorizaci (1.2 TCe EDC), následně bude stávající RS verze s možným příplatkovým podvozkem CUP, který potěší sportovněji nadané řidiče a vrcholem by se měla stát přímo Gordini verze. Úvahou na závěr potom je, jaká by měla být cena takového vozu, když v současné době Clio RS startuje na 564 900 Kč.

Autor fotografií: Renault

6 thoughts on “Bude Clio RS poslední variantou tohoto modelu?

  1. hezkej článek… ale smutný auto.
    Smutnej svět – to auto je jen toho důsledkem. Svět se zbláznil – náš svět se zbláznil.. a chová se zcela autodestruktivně.
    Tentokrát tedy ve významo samodetruktivně – ne že by se likvidovala auta jako taková.
    😉
    Říkáme tomu sportovní verze… ale co to je! Všechna auta jsou stavěna tak,aby je mohl řídit člověk, kterej NEUMÍ ŘÍDIT!
    Takže za volantem sedí panák… a co vlastně dělá? Točí volantem… a v okamžiku, kdy jede moc rychle se zabije… nebo zabije někoho jiného.
    🙁
    Motor je turbo – aby táhnul ve všech otáčkách a řidič nemusel přemýšlet, kolik má zrovna otáček a kolik jich bude potřebovat za chvíli… on to vlastně neřeší vůbec – převodovka stejně řadí sama.. auto samo vypíná a staruzje motor, samo aktivuje i deaktivuje ruční brzdu… samo pouští stěrače a rozsvěcí světla… samo upravuje stopu v zatáčce… a kontroluje řidiče, jestli se mu nechce spát – a když jo, tak mu rozsvítí obrázek kávy… ale ten obrázek je na barevném dotykovém displayi .. a je to animace – i s kouřem nad tou kávou.
    TOHLE má být sportovní auto?!
    Poslední sportovní Renault bylo tohle:
    http://www.google.cz/imgres?imgurl=http://www.performance-car-guide.co.uk/images/L-Clio-Williams-2.jpg&imgrefurl=http://www.performance-car-guide.co.uk/clio-williams.html&h=521&w=800&sz=62&tbnid=7uy2JE2HPCQoaM:&tbnh=90&tbnw=138&prev=/search%3Fq%3Drenault%2Bwilliams%2Bclio%26tbm%3Disch%26tbo%3Du&zoom=1&q=renault+williams+clio&usg=__v8n4mBhnjGitZUjfQYDCddwTR4s=&docid=4KhQEBT5445GzM&sa=X&ei=qtm4UeLuEoTcswbY-YGACQ&ved=0CEEQ9QEwAg&dur=1566

  2. TAKHLE se jezdilo se sportovním autem…

    Atmosférický motor… pohon zadních kol… a ruce na volantu musely opravdu umět!

    Já vím.
    Už mlčím.
    🙁

  3. V autobildu byla srovnávačka malých HH (Clio RS, Polo GTI, Fiesta ST, Corsa OPC, P208 GTi). Vyhrálo Polo GTI díky nízké spotřebě, bezpečnosti (nejde vypnout ESP) a pohodlí.

  4. Co se zatím o Cliu Gordini šušká, tak to na manuál rozhodně nevypadá. Tipuji o něco tužší podvozek, zvýšený výkon motoru a pár vizuálních úprav. Uvidíme.

Napsat komentář