Detailní přehled toho co zvládnou převodovky

 

Detailní přehled toho co zvládnou převodovky napříč modely

Včerejší článek o vhodnosti zvýšení výkonu u 2.0dCi 110kW vás opravdu zaujal. Proto jsem se rozhodl na toto téma navázat a podívat se jaké limity podobným úpravám nastavuje napříč modely Renaultu pohonný řetězec – zejména převodovka. Nemá smysl čipovat auto, jehož motor produkuje třeba 320NM, což je zároveň limitem převodovky. Takový případ je třeba Talisman 1.6dCi 130k s manuální převodovkou. Ovšem tentýž motor spojený s EDC dává hned skoro 130NM rezervu!

Můžete namítnout, že nejste fanoušci čiptuningu, já taky ne! Pak tento seznam můžete považovat jako zajímavý přehled toho, na kolik je ve vašem voze dimenzovaná převodovka a jestli ji motor při každém sešlápnutí plynu „trápí“ nebo se nikdy nepodívá na její limity. Dá se z toho slušně odvodit jak spolehlivá převodovka v daném vozidle bude. Prostá fyzika.

Tabulka točivých momentů u vybraných modelů

Pokud tady nenajdete váš vůz, dejte vědět. Pokusíme se tabulku doplnit.

Vůz Motor Převodovka Točivý moment motoru Limit převodovky
Clio IV 0,9TCe 90k 5MT JH3 140NM 160NM
Captur 0,9TCe 90k 5MT JR5 140NM 200NM
Clio IV 1.2TCe 120k 6MT TL4 205NM 260NM
Captur 1.2TCe 120k 6MT TL4 205NM 260NM
Clio IV 1.2TCe 120k EDC6 DC4 205NM 280NM
Captur 1.2TCe 120k EDC6 DC4 205NM 280NM
Clio IV 1.5dCi 90k 5MT JR5 220NM 200NM
Captur 1.5dCi 90k 5MT JR5 220NM 200NM
Clio IV 1.5dCi 110k 6MT TL4 260NM 260NM
Captur 1.5dCi 110k 6MT TL4 260NM 260NM
Clio IV 1.5dCi 110k EDC6 DC4 260NM 280NM
Captur 1.5dCi 110k EDC6 DC4 260NM 280NM
Megane IV 1.2TCe 130k 6MT TL4 205NM 260NM
Megane IV 1.2TCe 130k EDC7 DW5 205NM 320NM
Megane IV 1.5dCi 110k 6MT TL4 260NM 260NM
Megane IV 1.5dCi 110k EDC6 DC4 250NM 280NM
Megane IV 1.6dCi 130k 6MT ND4 320NM 320NM
Megane IV 1.6TCe GT 205k EDC7 DW5 280NM 320NM
Megane IV 1.8TCe RS 280k 6MT PK4 390NM 400NM
Megane IV 1.8TCe RS 280k EDC6 DW6 390NM 450NM
Scenic III 1.6dCi 130k 6MT ND4 320NM 320NM
Scenic IV 1.3TCe 160k 6MT TL4 260NM 260NM
Scenic IV 1.3TCe 160k EDC7 DW5 270NM 320NM
Scenic IV 1.5dCi 110k EDC7 DW5 260NM 320NM
Scenic IV 1.6dCi 130k 6MT PK4 320NM 400NM
Scenic IV 1.6dCi 160k EDC6 DW6 380NM 450NM
Scenic IV 1.7BdCi 150k 6MT PK4 340NM 400NM
Talisman 1.6dCi 130k 6MT ND4 320NM 320NM
Talisman 1.6dCi 130k EDC6 DW6 320NM 450NM
Talisman 1.6dCi 160k EDC6 DW6 380NM 450NM
Talisman 1.6TCe 200k EDC7 DW5 260NM 320NM
Talisman 1.8TCe 225k EDC7 DW5 300NM 320NM
Espace V 1.6dCi 130k 6MT PK4 320NM 400NM
Espace V 1.6dCi 160k EDC6 DW6 380NM 450NM
Espace V 1.6TCe 200k EDC7 DW5 260NM 320NM
Espace V 1.8TCe 225k EDC7 DW5 300NM 320NM
Espace V 2.0BdCi 160k EDC6 DW6 360NM 450NM
Espace V 2.0BdCi 200k EDC6 DW6 400NM 450NM
Laguna III 1.5dCi 110k 6MT TL4 240NM 260NM
Laguna III 2.0dCi 130k 6MT PK4 320NM 400NM
Laguna III 2.0dCi 180k 6MT PK4 400NM 400NM
Laguna III 2.0dCi 175k 6AT AJ0 360NM 450NM
Laguna III 3.0dCi 240k 6AT AJ0 450NM 450NM
Laguna III 2.0T 205k 6MT PK4 300NM 400NM
Trafic II 2.0dCi 115k 6MT PF6 300NM 360NM
Trafic III 1.6dCi 125k 6MT PF6 320NM 360NM
Trafic III 1.6dCi 145k 6MT PF6 360NM 360NM

Vysvětlivky:
5MT, 6MT – manuální převodovka
EDC6 – šestistupňová automatická dvouspojková převodovka
EDC7 – sedmistupňová automatická dvouspojková převodovka
6AT – šestistupňový klasický (planetový) automat

 

Napsat komentář