ESPACE 2014: Testování spěje do finále. Co víme?

Aktuální generace Renaultu Espace, která slaví kulatiny v podobě 30-ti let na trhu pomalu míří do zaslouženého důchodu. Nemusíme připomínat, že mezi vozy patří ke skutečnému matadoru, protože za svou životnost zažil dvě generace modelů Clio, Mégane, legendární Avantime či avantgardní Vel-Satis, který z něj vychází. Sámotná poslední generace zažila za svůj život čtyři modernizace, které byly poměrně rozsáhlé, ač se to na běžný pohled nemusí zdát. Kompletní změnou prošly materiály, motorizace, výbavy a značně také byla změněná elektronika, která vychází z druhé generace Laguny. V poslední modernizaci, která přišla v roce 2012, vůz obdržel mohutné logo s upravenou přední maskou, LED denní svícení a možnost příplatku za multimediální systém R-Link. Přesto však byl příchod současné generace stále odkládán a odkládán. Těžko hádat z jakého důvodu. Jestli v tom hrála roli ekonomika nebo taktické vyčkávání?

2604_1_5
Čtyři generace Espace. Poslední zachycena v první fázi. Foto: Renault

Tento článek by se však neměl dívat do minulosti, ale přinést náhled blízké budoucnosti. Již za dva měsíce nás totiž čeká mezinárodní autosalon v Paříži, kde bude představená pátá generace této vlajkové lodi. Nebyl by to Laurence van den Acker, kdyby nechtěl tento model něčím obměnit. Sám začínal na vozech typu SUV (Ford Bronco, Model U, Escape, Mazda Tribute /Mercury Mariner). Když se to dá dohromady se stále rostoucí popularitou vozů kategorie SUV (a klesajícím zájmem o MPV), tak je o výsledku víceméně jasné. Takové byly zřejmě i úvahy samotného Renaultu. Není tomu tak dávno, kdy samotné automotoristické časopisy přinášely zprávy o velkém terenním voze jako nástupci dnešního Espace. Ve výsledku se informace rozsekly a Espace zase nebude pravým zástupcem tohoto segmentu. Ano nabídne velká kola, ale s nižší karoserií. Vnitřní prostor zůstane maximálně variabilní, avšak do terénu podvozek rozhodně nebude.

Renault_50577_global_en
Initiale Paris, ukázka dvou konceptů v jednom voze. Foto Renault

Již ve Frankfurtu byl představen koncept Initiale Paris, který má být předzvěstí dvou velkých událostí. Do karoserie nového modelu Espace byla vložena luxusní ukázka budoucí značky či snad divize na luxusní verze svých vozů. Především díky serveru AutoWEEK a autoevolution se dnes můžeme podívat na aktuální fotky z finálního testování nového Espace. Z dostupných snímků je vidět, že bude vůz vybaven full LED optikou světel. Tento technologický prvek si Renault mohl vyzkoušet v modelu Qashqai, který je taktéž postaven na modulární platformě CMF. LED technologie najde uplatnění také jako denní svícení v předních světlech nebo zadních lampách. I když vůz vypadá značně zavalitě s mohutnou výškou karoserie a menšími skleněnými plochami, právě díky platformě CMF by měl výsledek vážit o necelých 100 kg než současný model. Zdroj: autoevolution.comMotorově půjde vůz směrem snižování emisí CO2 a bohužel se zájemci budou moct rozloučit s vyššími výkonovými verzemi nad obsah dvou litrů (ostatně 2,2dCi, 3,0V6, 3,5dCi již v nabídce nenaleznete).  V naftové verzi by měla být k dispozici naftová 1,6dCi v několika výkonových verzích. Základ by měl tvořit agregát o výkonu 120k a vrchol by měl být kolem 200k s využitím dvou turbodmychadel (Twin turbo). Dále by měla být k dispozici benzínová 1,6TCe s výkonem 150k, která se letos objeví v novinkách Qashqai a X-Trail. Připravuje se také ve spolupráci s Getragem nová verze automatické dvouspojkové převodovky EDC. Velkou zajímavostí je, že pro tento model bude dostupná technologie známa z Laguny, konkrétně systém natáčení zadní nápravy – 4Control. A to především z důvodu lepšího manévrování s vozem.

Zdroj: autoevolution.com
Zdroj: autoevolution.com
Zdroj: autoevolution.com

Vůz by měl být na trh uveden v roce 2015.

Další fotografie naleznete na facebook profilu blogu RNEWS – www.fb.com/rnewscz.

Zdroje: Renault, Autoweek, Autoevolution

One thought on “ESPACE 2014: Testování spěje do finále. Co víme?

  1. Jak koukám na fotky, tak to vypadá, že koncepcí bude nový Espace hodně blízko S-Maxum, což není vyloženě špatně, tomu se docela dařilo.
    Hodně překvapí absence dvoulitrů, přecejen je to pořádný kus auta a zasloužil by si i více jak 150k… a krade se tak na mysl, jestli vůbec nějaké doulitry bude Renault vyvíjet… Co pak Megane RS? Nebo budou čerpat ze spolupráce s M-B? Logiku by to mělo…

Napsat komentář