AKTUALIZOVÁNO O CENY! Espace V: kompletní informace o výbavách a motoru.

DOPLNĚNO O KONFIGURÁTOR VOZU!   Dnes se zaměříme na jednu z největších novinek tohoto roku. Vlajková loď Renaultu, model Espace zanedlouho přijede ve své páté generaci a vše se pomalu připravuje na zahájení prodejů. Server Renault News přichází s odhalením podstatných informací, které k tomuto modelu zatím nebyly zveřejněny. Odhalíme tajemství zvané manuální převodovka, dvoulitrový naftový agregát nebo to proč se opozdí výroba a dodání k zákazníkům.

Renault_64167_global_en

ČTYŘI VÝBAVY STAČÍ A ZÁKLAD V LUXUSU

Espace je po všech stránkách revoluční, a to ať už v designu, tak ve výbavách. Ačkoliv Renaulty vyšších tříd nepatřily nikdy k vyložené láci, tak i přesto se tam našly prvky, které svou cenu prozrazovaly (u Laguny III. absence mlhovek, jedno zónová automatická klima, manuální ruční brzda apod.). Nový Espace je jiný. V základu nabídne LED světla, skleněnou střechu nad řidičem a pozor, 18-ti palcová kola. V následujících řádcích si jednotlivé výbavové stupně rozebereme konkrétněji.

LIFE

– Přední a zadní parkovací senzory
– Adaptivní airbagy pro řidiče a spolujezdce
– Boční airbag pro řidiče a spolujezdce
– Světelný a dešťový senzor s automatickým řízením stěračů
– Automatické zamykání vozu za jízdy
– ESP+ASR
– Automatická parkovací brzda
– Výdechy dvouzonové automatické klimatizace pro zadní cestující
– Impulsní ovládání předních a zadních oken s ochranou proti přiskřípnutí
– Zrcátko spolujezdce s osvětlením
– R-Link 2 – multimediální systém s navigací TomTom a bluetooth připojením
– 12V zásuvka
– USB, jack
– Audio Arkamys s osmi reproduktory
– 18″ disky z lehké slitiny
– Reflektory LED Pure Vision
– Tónovaná boční okna

Příplatky:

– Paket modularita „one touch“ – možnost automaticky sklopit zadní sedačky ve všech  řadách přes R-Link2 nebo ze zadního kufru.
– Parkovací kamera
– Třetí řada sedaček
– Paket bezpečnost (hlídání vzdálenosti mezi vozidly a aktivní nouzové zabrždění vozidla)
– Visio systém (automatické přepínání potkávacích a dálkových světel, sledování značek        podél cesty, sledování jízdních pruhů, hlídání mrtvých úhlů)
– Metalický lak

 ZEN (+960€, LIFE+):

– Paket bezpečnost
– Visio systém
– Úložný prostor ve stropě
– Atermické čelní sklo odrážející UV paprsky
– Anatomické sedačky s bederní opěrkou
– Čtečka na SD karty
– Středová konzole v specifické úpravě „stříbrného dřeva“
– 18″ disky z lehké slitiny

Příplatky:

– Audiosouprava BOSE s dvanácti reproduktory potlačující venkovní hluk
– 19″ disky z lehké slitiny „Quartz Diamanté“
– Třetí řada sedadel
– Paket city (automatické parkování a elektrické otevírání pátých dveří)
– Paket kůže (dva typy polokůže nebo celokůže)
– Paket techno (adaptivní tempomat, head-up display)
– Výběr z metalických laků
– Rezervní kolo
– Elektricky otevíratelné panoramatické střešní okno

INTENS  (+1000 €, ZEN+)

– Paket city
– Paket techno
– Vyhřívaná přední sedadla
– Masážní přední sedačky
– Několik motivů na výběr na střední konzole

Příplatky:

– Audiosouprava BOSE s dvanácti reproduktory a funkcí Active Noise Control
– 19″ disky z lehké slitiny „Quartz Diamanté“
– Paket 4Control
– Třetí řada sedadel
– Paket zima (vyhřívané přední sklo, vyhřívaná zadní sedadla, ostřikovače světlometů)

INITIALE PARIS (+800 EUR, INTENS+)

– Paket 4Control
– Přední a zadní opěrky hlavy typu komfort (rozkládací)
– Audiosouprava BOSE s dvanácti reproduktory a funkcí Active Noise Control
– Označení Initiale Paris
– 19″ disky z lehké slitiny „Initiale Paris“
– Specifický metalický lak a dekor středové konzole a dva druhy kůže (hnědá a bílo-hnědá)
– Celokožené anatomické sedačky
– Elektricky nastavitelné sedačky

Příplatky:

– Třetí řada sedadel

– Paket zima

– Náhradní kolo

– Elektricky otevíratelné panoramatické střešní okno

Nabízené disky kol a metalické laky 

kola laky

 

Motorizace bude nabízená jen ve dvou verzích nové naftové šestnáctistovky a benzínu o stejném objemu – známého např. z Clio RS. V aktuální době Renault s Nissanem připravuje novou generaci výborné 2,0dCi, která by měla dostat dvojí turbo. Do modelu Espace se však opozdí, protože se bude muset přepracovat pro potřeby tohoto vozu, který má motorovou část upravenou na menší agregát.

motory_espace

Manuální převodovka byla hodně diskutovaným tématem na facebook profilu Renault NEWS, nyní Vám nabízíme první fotku toho, jak bude celý panel vypadat. Manuální řazení se obejde bez „letecké“ pátky automatické převodovky, ale nabídne standartní řadící páku, která ale bude nově spojená technologii „shift by wire“, tedy řazení po drátech bez mechanické spojky. Kromě řadící páky bude jiná středová konzole, která bude kratší a bude obsahovat otevřenou schránku vedle ovládacího panelu systému R-Link2.

61ae8c10 a303d810

Podle důvěryhodných zdrojů by měly být ceny na domácím (francouzském) trhu zveřejněny v půlce ledna a blog Renault NEWS o tom bude hned informovat. Informace z premiéry v září hovořily o tom, že vůz půjde do prodeje v prvním kvartále roku 2015. Podle posledních informací to však vypadá, že se jeho uvedení na trh nepatrně posune. Důvodem má být skutečnost, že na kvalitu výroby a celkového zpracování dohlíží Daimler, který si chce ponechat čas na splnění všech svých standardů.

Následující plán by měl zřejmě vypadat takto:

Půlka ledna – zveřejnění ceníku a zahájení přijímání objednávek
Konec března rozvoz vozů pro koncesionáře
Spuštění prodeje počátkem dubna

AKTUALIZACE 7.1.2015:  Renault France spustil konfigurátor nového Espace. Ceny startují v základní výbavě LIFE  na 950 247,-. Konfigurátor je dostupný zde.

Co říkáte na nabídku k novému Espace vy? Napište to do diskuze nebo na Facebook.

Zdroj dat: Worldscoop a Renault

16 thoughts on “AKTUALIZOVÁNO O CENY! Espace V: kompletní informace o výbavách a motoru.

  1. Auto je to hezké, ale spíš jde o přerostlý hatchback, než o MPV. Budiž.
    Ale ty parametry motorů mi přijdou jako vtip. 1,6/200k se spotřebou 6,2 není reálná ani v malém Cliu, natož pak v podstatně větším Espace… Ale chápu, že je to podle normy, která nemá s realitou nic společného. Tak teď už jen ty ceny 🙂

  2. Mě je celkem jedno, kolik to má uvnitř televizí a kolik LED žárovek tam bude blikat a jakým tónem bude pípat střešní madlo. Auto je to ale celkem pěkné, 4Control je skutečně špičkový, ale úplně se děsím toho manuálu po drátu. A ještě se zeptám, bude 4×4? A pak se ještě zeptám, jakou to bude mít hmotnost s tím 200k benzínem?

  3. Jo teď koukám, že i ten benzín je šestnáctka. Tak ještě otázka, bude se do toho dávat i benzín nad (nebo alespoň minimálně) 2 litry?

  4. Tak MPV s motorom z malého hotheču je pre mňa trošku mimo. Chápem, že Renault chce dať do veľkého MPV dostatočne silný motor a súčasne musí sledovať emisie, ale toto je trochu extrémna voľba, ktorá v reálnom životer spraví možno viac škody, ako úžitku. Motor z Clia RS bol primárne stavaný na úplne iné účely: poskytnúť maximálnu dynamiku malému autu; preto tak vysoko prepĺňaný malý motor, kde je rozhodujúci výkon a krútiak je až na druhom mieste. U MPV je to presne naopak, tam ide viac o krútiak a pružnosť motora, než o maximálny výkon. Malý motor vo veľko a ťažkom aute bude dosť namáhaný, pri nízkych otáčkach, kde ešte turbo poriadne nefúka, to tiež asi nebude príjemný motor, najmä pri rozjazde. Obdobne mám obavy o životnosť motora v takomto aute. Skrátka motorová politika Renaultu sa mi v poslednej dobe zdá dosť pritiahnutá za vlasy.

  5. Díky za info, na Espace jsem mooc zvědavý, hlavně v porovníní s novým S-maxem, který je podle mě přímou konkurencí. Základ vypadá slušně, odhady na zahraničních webech jsou kolem 26tis €? Nejhezčí barva samozřejmě jen k nejvyšší výbavě 🙁

  6. 1.6 TCe není motor primárně pro Clio. Už jen proto, že jde motor od Nissanu. A řešit 1.6 v této třídě se mně zdá trochu zastaralé. Vždyť třeba v Mondeu je 1.0 a pokud se nepletu, tak bude i v Passatu.

  7. Ceny ve Frnacii:
    základ LIFE 1.6 dCi 130 od 34 200,-
    ZEN 1.6 dCi 160 – 39 200,-
    1.6 TCe 200- 37 700,-
    Initiale Paris je za 44 800,- / 46 300,-

  8. [4] iudex: Co se týká benzínů, tak jsi možná příliš přísný. Ford dává svůj 1.6 EB taky už i do Galaxy (o S-Maxu nemluvě) a jízdně to funguje. Samozřejmě, jak to začneš honit a využívat potenciál motoru nadoraz, bude to žrát. Nemyslím si ale, že v Espace to bude žrát víc než v Cliu RS, přestože bude Espace podstatně těžší a své si odevzdá i odpor vzduchu. A to z prostého důvodu, s Espacem určitě nebudeš jezdit jako s Cliem RS, takže se to podle mého tak nějak srovná. Větší benzín asi nebude pro prodeje potřeba, v téhle kategorii vládne diesel. A tady už bych rozhodně rád viděl 2.0 dCi a ne pouze 1.6. Bez ohledu na papírové parametry. No, jsem zvědav na hmotnosti.

  9. Základ za 950 s 130k naftou? No to potěš koště, to bude dobrá raritka na silnici. Do půl roku čekám -150k z ofic. ceníku a na prodejně další slevu, jinak nevím, proč neupřednostit S-max, kterej je shodně velkej, má větší výběr motorů ale bude stát o dost míň. Jako led světla a 18″ kola hezký, ale radši bych v základu měl halogeny a 16-17″ a nižší cenu.

  10. (8) woody: áno, porovnanie s S-Maxom 1,6EB sa logicky ponúka. Ja však principiálne neodmietam 1,6ku v aute tejto veľkosti (ostatne také Mondeo nie je o moc menšie) ale rozdiel vidím práve v naladení tých motorov. 1,6Ecoboost je pomerne nízkoprepĺňaný motor (118 kW) a jeho charakteristika je pre veľké MPV pomerne vhodná (plochá krivka krútiaku i výkonu, maximálny krútiak už pri 1600 ot.). Kdežto motor z Clia RS je ladený pôvodne pre hotheč, je to podstatne silnejšie prepĺňaný motor (o 40 koní vyšší výkon), avšak krútiak zostáva rovnaký (240 Nm), ako pri tom podstatne slabšom Ecobooste (čo pri malom Cliu nevadí, pri ťažkom MPV by už mohlo). Skrátka nemám problém s motorom 1,6 ako takým, ale s tým, že 200k pre veľké a ťažké MPV sa doluje z takéhoto malého objemu.
    Skrátka to, ako to má Ford (1,6-118 kW, 2,0-149 kW) sa mi javí pre MPV podstatne vhodnejšie.

  11. K cenám – Když jsem se díval na ceny Espace, poslední facelift s přídí podle van den Ackera startoval na 844 900,-. Takže bych tipoval, že cena by mohla být podobna té, za jakou se prodával Espace IV. Jinak ve Francii byly ceny Espace přivítány ze stran odborné veřejnosti a diskutujících na fórech jako přijatelné, né-li nižší než konkurence (poměr výbava/cena).

  12. Iudex: Otázkou bude, jestli bude ta 1,6 stejně naladěná jako v Cliu R.S., až tak jednoduché to nebude, že do součástky stejný motor bude montován tam i tam.
    Tak či tak důležitější bude příchod 2,0 dCi.

  13. Docela milé překvapení je výbava, toliko nových prvků pro Renault nových, to potěší.
    Trochu obavy může nahánět manuální řazení, jsem zvědav, jak se to Renaultu podaří sladit…
    A opět milé překvapení je ohláený dvoulitrový dCi… ten se bude Renaultu a Nissanu hodně hodit: X-Trail, Laguna, další Koleos…

  14. Už jsem to psal. 1.6 TCe je nissaňáckej motor a není určen primárně pro Clio. Z Ludexa mluví nevědomost. Ve 2.0 dCi už v dnešní době nevěřím. Pokyd však tento motor někomu chyběl, tak tam dají něco z Mercedesu.

  15. [14] 2,0 dCi chybí především prodejcům, běžná klientela i přes udávaný výkon si třeba do trafficů nebo případně do Lagun či X-Trailů jen „jednašestky“ moc nepřeje a nedůvěra je cítit. A já bych taky jako klient dal přednsot 130 kw z dvoulitru před 1,6 i když s 96 kW 1,6 dCi jsem nad míru spokojený.

Napsat komentář