AKTUALIZOVÁNO: Nové motory 1.7dCi, 2.0dCi, nové kombinace motorů a převodovek

 

Aktualizováno 30.1.2018, doplněné informace zobrazeny tučně. 


Nástup emisního měřícího cyklu WLTP si vyžádal změny ve stávající motorové paletě. Konečně se vrátí legendární 2.0dCi M9R pod který se zařadí nový diesel 1.7dCi R9N, ten by měl vycházet z osvědčené 1.6dCi R9M. Potvrzené novinky, které nás v brzké době neminou.

 

Přehledně dle modelů:

Espace V
– nový motor 2.0dCi M9R (M9R650), RNews.cz poprvé na světě odhaluje, že bude spojen výhradně s převodovkou Renault DW6 (Getrag 6DCT450), tedy známá šestistupňová EDC převodovka, kterou známe z dCi160 a uvidíme ji i v novém Meganu IV R.S.. Očekává se AdBlue. CVT se tedy u 2.0dCi u tohoto modelu nebude nabízet (jako u Koleosu).
– 2.0dCi dorazí ve dvou výkonových verzích 160k a 200k.

Talisman
– facelift již příští rok
– nový motor 1.7dCi R9N (R9N401), nová jednasedmička vychází z původní jednašestky R9M. Očekává se AdBlue. RNews.cz opět jako první na světě odhaluje, že bude spjat s automatem Renault DW6 (EDC6) a navíc i výbornou tříhřídelovou manuální převodovku PK4, kterou mnozí znají už z Laguny 3 ve spojení s 2.0dCi. Kvalit manuálního řazení se výrazně zlepší proti situaci u stávající 1.6dCi s manuální dvouhřídelovou ND4. Přítomnost manuálu i automatu u nového R9N odhaluje přítomnost více výkonových verzí. Výkon 120k, 150k.
– nový motor 1.8TCe (M5P), spojen výhradně se sedmistupňovou dvouspojkou EDC7 (Renault DW5). Dorazí až po faceliftu. Výkon 225k, tedy stejně jako v Espace.
– 2.0dCi (M9R), spojen výhradně se šestistupňovou dvouspojkou Renault DW6 (EDC6). Dorazí až po faceliftu.
– 2.0dCi dorazí ve dvou výkonových verzích 160k a 200k.
– 1.3TCe 160k s EDC7 Renault DW5 (Getrag 7DCT300).

Megane 
– nový motor 1.3TCe H5H, známe už ze Scenica. Spojen s převodovkami: šestikvalt manuál TL4, automat sedmikvalt Renault DW5 EDC7 (Getrag 7DCT300). Tento motor bude v Meganu opatřen časem i hybridní technologií. Výkon 115k, 140k a 160k.
– 1.5dCi K9K se dočká sedmistupňového EDC7 (stejně jako Scenic), kombinace bude dostupná na našem trhu, ale výhradně pro hatchback a kombi. Sedan si u motoru K9K ponechá šestistupnové dvouspojkové ústrojí se suchými spojkami, EDC7 má vždy mokré spojky.
– nový motor 1.7dCi R9N 150k, spojen s automatem Renault DW6 (Getrag 6DCT450)
– Megane R.S. Trophy 1.8TCe M5P o výkonu 300k bude rovněž nabízen s manuálem i EDC.

Kadjar
– nový motor 1.3TCe H5H, dostupný zatím výhradně s automatickou dvouspojkovou sedmistupňovou převodovkou EDC7. Výkon 140k a 160k.
– 1.5dCi se dočká sedmistupňového EDC7 (stejně jako Scenic) – otázka, zda tato kombinace bude dostupná na našem trhu
– nový motor 1.7dCi R9N 150k, spojen s manuálem či EDC (stávající 1.6dCi zde měla výhradně CVT – X-Tronic). Bude nabízen s 4×2 a 4×4

Scenic
– nový motor 1.7dCi R9N (R9N401), nová jednasedmička vychází z původní jednašestky R9M. Očekává se AdBlue. RNews.cz opět jako první na světě odhaluje, že bude spjat s automatem Renault DW6 (EDC6) a navíc i výbornou tříhřídelovou manuální převodovku PK4, kterou mnozí znají už z Laguny 3 ve spojení s 2.0dCi. Kvalit manuálního řazení se výrazně zlepší proti situaci u stávající 1.6dCi s manuální dvouhřídelovou ND4. Přítomnost manuálu i automatu u nového R9N odhaluje přítomnost více výkonových verzí. Výkon 120k a 150k. Jednotka 1.7dCi bude nahrazovat nejen 1.6dCi, ale i 1.5dCi. 
– o 1.3TCe H5H se zmiňovat nebudeme, ta už je venku.

Captur
– nový motor 1.3TCe H5H, dostupný s manuálem TL4 i dvouspojkou EDC6 se suchými spojkami.

Trafic
– nový motor 2.0dCi M9R (M9R710), povinně s Adblue, bohužel se Trafic stále nedočká automatické převodovky. Novinka bude stále nabízená s manuální šestistupňovou převodovkou PF6.

Duster 2
– starý známý atmosférický motor 2.0 16V F4R, nebude dostupný na našem trhu.
– 1.6SCe zatím na rozdíl od Renaultu zůstává u Dusteru dostupný i nadále.

Obecně

Diesely
– Euro6 diesely pod měřícím cyklem WLTP se již neobejdou bez katalyzátoru SCR (selektivní katalytická redukce) a tedy vstřikování močoviny.
– dle dostupných informací si diesely kromě vstřikování AdBlue ponechají i stávající LNT filtr. Systém selektivní katalytické redukce totiž není účinný při studeném motoru.
– 1.5dCi zůstává jako základní diesel, bude jej mít i připravované Clio V (na rozdíl od Fabie, která se v budoucnu dieselů zbaví zcela)
– efektivita 1.5dCi bude u většiny modelů zlepšena pomocí výměny šestistupňového EDC za sedmistupňové (jako má od počátku nový Scenic)

Bezníny
– všechny přímovstřikové benzínové jednotky se v roce 2018 ještě vyhnou nutnosti použití filtru pevných částic (FAP)
– atmosférické jednotky 1.6 SCe H4M pod kapotou Renaultů končí.

Veškeré výše uvedené informace jsou 100% potvrzené, neuvádíme zde žádné spekulace či odhady.

Napsat komentář