Renault pracuje na novém designovém směru!

Je to oficiální! Laurence van den Acker (šéf designer Renaultu) potvrdil na setkání s novináři přítomnost nového koncepčního vozu na nadcházejícím pařížském autosalonu. Na tom by nebylo nic zvláštního. Dodal však, že se bude jednat o sportovní vůz, který bude vyjadřovat úpravu a další evoluci v designu značky! Když LVDA přišel v roce 2009 do Renaultu a převzal si značku po mistru Patricku leQuémentovi, připravil strategii, která měla odhalit nový směr designu a vnímáni značky. Celá strategie byla symbolizována kytičkou „life“. Ta vyjadřovala postupné životní fáze v návaznosti na modelovou paletu – základem všeho je LÁSKA (CLIO),  nejen když je člověk mlád má potřebu prozkoumávat nové věci (EXPLORE) tomu odpovídá Captur, který přinesl revoluci u Renaultu v modelové nabídce a způsobil ohromný zájem mezi zákazníky. Jeho funkci v květince znázorňují i prvky jako výsuvný šuplík na všechny vaše objevy, které potkáte, originálním řešením jsou například také gumové provázky místo kapes v opěradlech předních sedaček. V životním cyklu nesmí chybět rodina (Family) a aktuálně nový Scénic. S postupným věkem přichází (nebo by alespoň měla) moudrost (Wisdom) a vlajková loď Espace. Nesmí se opomenout na hru/zábavu (Twingo) nebo práci (připravující se Kangoo). Každý předcházející model byl ohlašován konceptem, který se více méně snažil podobat produkčním vozům a zároveň dával otevřený prostor fantazii designérů. Životní kruh se ale uzavřel, prodejní výsledky více než jistě potvrdili, že strategie se vyplatila a byla správná. Pomohla Renaultu dostat se více k lidem a na rozdíl od ostatních značek začala stavět na emocích a životních postojích. A to k francouzskému šarmu rozhodně patří.

Foto: superyachtnews.com

Abychom se ale vrátili k tomu co víme. Jedním z důvodu, proč se Renault rozhodl ke kroku měnit něco co je oblíbené a dobře vnímáno je snaha neusnout na vavřínech. Oproti kytičce „life“ se nebude jednat o revoluci ve stylu konceptu DeZir, který se stal hvězdou autosalonu v Paříži v roce 2010. Hlavním mottem strategie bude „I love my Renault“, neboli smyslem celého bude vytvořit v nových vozech s inovovaným designovým stylem pocit zamilovanosti. LVDA uzavírá, že nechce měnit současný vzhled přední části, kterou bylo poměrně složité vytvořit. Těšit se tak můžeme na velké logo, které pomohlo vytvořit sebevědomý výraz vozu. Úprava stylu navíc i souvisí s přibráním nové značky do portfolia modelů — sportovní Alpine. . Koncepční vůz se představí společně s již ohlášenou druhou fázi populárního Clia. Stojí za zmínku, že po vypuknutí hospodářské krize se prodeje Renaultu propadly z 1 068 600 kusů v roce 2011 na 818 598 ks v roce 2012. Dno prodejů přišlo v roce 2013 (797 577 ks). Očekáváme, že by se letos mohly prodeje vyšplhat na hodnotu přesahující milion prodaných vozů. A tomu má upravený design dopomoct.

Zdroj: Largus,fr., Left-lane

Napsat komentář