Renault v Ženevě: Clio TROPHY, KADJAR a nové logo!

CLIO RS TROPHY

K tomuto vozu se upínali příznivci značky jako k symbolu, který by mohl rozbourat nadvládu EDC převodovky, se kterou se někteří fandové u vozů R.S. neztotožnili. Avšak se tak nestalo. Verze Trophy nabídne díky úpravě motoru o 10% vyšší výkon (+20koní) a 20nm točivého momentu. Novinkou jsou také úpravy katalyzátoru, výfukového systému, aby nedocházelo k tlakovým ztrátám. Svůj podíl na tom nese i větší turbo. Konečné výsledky jsou 220 koní při 6 250 ot/s. Točivý moment vzrostl na 260nm, ale motor umí vyvinout „Torque boost“, kdy se točivý moment zvýší na 280nm při pátém a šestém převodovém stupni. Motor samotný plní emisní normu EURO 6. Úpravou prošla EDC převodovka GETRAG, která nyní řadí o 30% rychleji. Dále umí flexibilněji řadit v režimu sport. V tomto režimu je nově odpojena funkce Start&Stop. Změn doznal již tak dobrý podvozek. Clio RS TROPHY je nově o 20 mm nižší na přední straně a 10 mm vzadu. Použity byly pevnější tlumiče, které jsou stejně jako u „obyčejného“ RS s hydraulickými zarážkami. Vůz je obutý do pneumatik Michelin Pilot SUER SPORT 205/40 R18.  Co se týká vzhledu, tak připraveny jsou odstíny bílé perletě nebo matné bílé s lesklou černou střechou. Barvy doplňuje černá, tradiční Flamme červeno-oranžová a žlutá Sirius. Za příplatek bude možné nabídnout Trophy interiér – vyhřívané kožené sedadla, úprava vzhledu interiéru (výdechy, řadicí páka, kliky dveří…). Očekává se, že vůz půjde do prodeje v letošním červnu a cenovka bude okolo 30 tisíc € (824 700 ,-).

S0-La-Renault-Clio-RS-Trophy-se-montre-enfin-346718

 KADJAR BOSE a KADJAR X_MOD

66614_1_5Nové SUV značky Renault jsme si představili v minulém příspěvku. Nyní se podíváme trochu více na výbavy a podrobnosti k nim. Mezi novinky, které dosud nebyly zveřejněny, patří výbava X_MOD, která už u Renaultu začíná být tradicí. U Kadjaru by se mělo jednat o dobrodružnější verzi. Bude dostupná od verze ZEN a součástí budou střešní nosiče, přední a zadní ochranný kryt vozu v šedé barvě, 17“ disky kol z lehké slitiny. Výbavu budou doplňovat boční prahové lišty. Interiéru bude dominovat odlišné čalounění, palubní deska, boční výplně dveří budou zvýrazňovat tuto verzi. Nesmíme zapomenout na Extended grip ve spojitosti s pneumatikami MUD&Snow. Vybaveny jím budou verze 2WD a 4WD. Všestrannost a komfort budou další doménou této verze. Easy Break systém automaticky složí sedadla rozdělená v poměru 60:40 a přední opěradlo spolujezdce bude možné složit a využít k převozu dlouhých předmětů či jako stolku. X_MOD se bude zabývat bezpečností a chce nabídnout řidiči systémy na rozpoznávání značek, varování před vybočením z pruhu, automatickou klimatizaci, dešťový a světelný senzor.

66488_1_5

KADJAR BOSE

Ani při dobrodružství by se nemělo zapomínat na maximální požitek z hudby. Od toho je zde vyladění od společnosti BOSE, která vychází z verze INTENS. Ta bude zahrnovat FULL LED světlomety PURE LED VISION ( výrobce udává o 20% intenzivnější svit oproti halogenovým světlometům), černě lesklé kryty zrcátek, diamantový efekt 19“ disků z lehké slitiny a označením BOSE na předním blatníku. Tato verze přichází jako standard s Easy Park asistentem, zadní parkovací kamerou. Interiér bude zdobit klavírový lak. Samotný BOSE systém bude zahrnovat:
1 centrální reproduktor vpředu
6 reproduktorů rozmístěných v kabině
1 digtální zesilovař pod sedadlem spolujezdce
1 subwoofer v zavazadlovém prostoru.

66606_1_5

Nové logo a ident značky!

Renault se po pěti letech vzdal svého sloganu, který započal revoluci uvnitř značky a novou éru jejího vnímání. Tehdy Carlos Ghosn představil pětiletý plán „DRIVE THE CHANGE“, který měl změnit značku a přivést ji na cestu úspěchu. Po pěti letech lze hodnotit, že to byla úspěšná volba. Renault přežil bez velkých problémů období hospodářské „neúrody“, dokázal čelit konkurenci a posilovat své místo na trhu (a udržet domácí postavení). Dnes má Renault před sebou nové plány. K jejich dosáhnutí má pomoct kompletní změna modelové nabídky, která je v půli cesty a také nový ident značky. Změněné bylo vše. Od sloganu přes samotné logo. To je nyní výraznější a odkazuje na gigantický znak na kapotách vozu. Název značky je ostřeji řezaný a větší, aby byl snadněji čitelný a zapamatovatelný. V neposlední řadě vše doplňuje nový slogan – Passion for life. A to by mělo být hlavní krédo Renaultu. Dle vyjádření automobilky značka a celkové logo vyjadřuje podstatu vášně pro život. Tomu mají dopomoct vozy, které perfektně vypadají, budí emoce, nabízejí techniku, která zpříjemňuje a usnadňuje lidem život.

Nové logo se bude měnit v průběhu letošního roku. Od 15. března se změní na internetu, v reklamách a materiálech. Do konce roku by měl probíhat proces změny na všech ostatních místech.

66821_1_5 (1)

Foto: Renault

2 thoughts on “Renault v Ženevě: Clio TROPHY, KADJAR a nové logo!

  1. i20 jsem si prohledl taky jen staticky ve vybavě Style+. Exterier neurazi ale ani nenadchne a da se řict že to co jsem viděl na obrazcich to jsem spatřil na vlastni oči což se většinou nestava. A potvrdilo se mi i to že každa čast jaky by byla z jineho auta. Zadek sice neni zrovna originalni ale pro mě dost libivy. Naopak předni čast je sice neokoukana ale moc krasy zrovna nepobrala.
    Interier da se řict ten stejny ktery je zde na obrazcich tedy s tim nevzhlednym šedym plastem a musim řict že interier byl pro mě zklamani vzhledem k tomu co se o něm piše. Nevim jestli měl na tom zasluhu pravě ten plast v nepěknem šedem otstinu ale celkově na mě interier pusobil lacně a neutulně.

Napsat komentář