Talisman: Tisková konference v Praze

Renault Talisman: Co jsme o něm ještě nevěděli?

Dnes proběhla ve Fóru Karlín tisková konference ku příležitosti uvedení modelu Talisman na český trh. Talisman je pro Renault důležitý model, proto se prezentace ujal sám generální ředitel Renault ČR Ing. Zdeněk Grunt a dlužno říct, že po audiovizuální stránce se uvedení skutečně povedlo.

Drtivou většinu věcí jsme k novému modelu samozřejmě znali, přesto se nám dostalo i nových informací. Co jsme dosud nevěděli?

  • 4Control bude v sérii pouze pro Initiale Paris, dokoupit jej bude možné jen k verzi Intens
  • Leckoho překvapila volba motoru do objemu max. 1.6l. Vývoj vozu podléhal dlouhodobému masivnímu průzkumu u veřejnosti, výsledná motorová paleta odpovídá přání zhruba 90% dotazované klientely v EU.
  • Benzínové motory 1.6TCe (150k i 200k) budou nabízeny výhradně s EDC. Manuální skříň k těmto motorům nebude možné objednat, je vyhrazena pouze pro 1.5dCi 110 a 1.6dCi 130
  • Záruční lhůty budou odpovídat modelu Espace (5 let a 150 000km)
  • Talisman je rozměrově pořádný kus auta, velikostně na milimetr odpovídá novému Superbu (a tedy i Passatu). Při tom všem se podařilo udržet váhu zhruba na 1430Kg (záleží na verzi) což je o 200kg méně než má Espace a dokonce o 60kg méně než kolik vážila o dost menší Laguna 3 !!!
  • Přední pasažéři Talismanu mají v segmentu D (střední třída) nejvíce místa na šířku. Sedí od sebe tedy nejdále ze všech konkurentů, což značně přispívá jízdnímu komfortu
  • Espace ukázal, že dokáže oslovit pro Renault nové zákazníky (podařilo se přetáhnout zákazníky Volva XC60, Audi Q5 – 60% prodejů Espace jsou verze Initiale Paris), Talisman chce v tomto trendu pokračovat. Na rozdíl od Superbu a Passatu tedy Renault necílí primárně na fleetové zákazníky (těch se samozřejmě nezříká).
  • Pohon 4×4 není zvažován, co se týče hybridního pohonu tak v této fázi nejsou dostupné žádné informace. Je však možné, že se objeví později.
  • První novinářské vozy budou dostupné 2. či 3. týden v prosinci.
  • Objednávky se otevřou 1.12.
  • Jednoznačným zklamáním je pak velikost palivové nádrže. Ta má u benzínových provedení velikost 51l u dieselových 52l, v porovnání se Superbem (66l) se jedná o významně podprůměrnou hodnotu. Laguna 3 měla nádrž 66l (Laguna 2 dokonce 70l). Pokud si objednáte 4Control, zmenší se nádrž na směšných 47l! To je hodnota, která je prakticky srovnatelná třeba s Cliem (45l). Kdo se pohybuje častěji po městě, toho tato nevýhoda nebude příliš trápit, ale dálkovým letcům dost sníží akční rádius.
Talisman Initiale Paris

Co jsme se dosud nedozvěděli?

Bohužel jsme stále nedostali odpověď na otázku, na kterou každý čekal – jaká bude cena? Dnešní tisková konference byla totiž první v celé Evropě. Díky korporátnímu nařízení jednotlivá lokální zastoupení nemohou zveřejňovat ceny do doby, než bude auto uvedeno na trh v domácí Francii. K tomu však zatím nedošlo. Generální ředitel Ing. Zdeněk Grunt však slíbil, že jakmile proběhne tisková konference ve Francii, ihned ceny zveřejní. Nezbývá nám než počkat.

Renault News si troufá odhadovat cenu základní varianty Talisman Life 1.5dCi okolo 550 – 600 000Kč. Vrcholná verze Initiale Paris pak bude atakovat hranici 1 000 000Kč.

Napsat komentář