Týden RN 7: Scénic, ZOE a HZG

S dalším týdnem tady máme komentované události, o kterých jsme informovali v minulém týdnu. Výhodou oproti krátkým zprávám, které zveřejňujeme v průběhu týdne, mají tyto souhrnné články v tom, že během několika dní dohledáváme další informace, poptáváme se přímo u zdrojů v automobilce. Jinak tomu nebylo ani tento týden, ač se zdá, že byl na novinky poměrně skoupý.  Podařilo se nám vypátrat mnoho zajímavých informací, které jste ještě o nástupci KOLEOSU neslyšeli. Zaujala nás možnost dotačních programů pro voze Z.E. (zero emission) a řeč byla taky o Kadjaru. Dobrá zpráva přichází také z Indie. Takže přejeme se začínajícím týdnem příjemné čtení!

Sound of silence…

V průběhu minulého týdne přinesl server iDnes.cz informaci o tom, že se Ministerstvo průmyslu a obchodu chystá v rámci dotačního titulu Operačního programu Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost zavést dotace na elektromobily. Co je zajímavé, tak program je určený pro kraje mimo Prahu. Dá se říct, že čím větší nezaměstnanost a obecně horší podnikatelské podmínky, tím větší podpora bude. Velikost dotací bude záviset na velikosti vozidla. Základní podpora startuje na 70 tisících korun a strop je určen na tři miliony korun. Dotace jsou určené pro nižší střední třídu nebo dodávky. No jo, jenže problémem je, že Renault v  Česku program Z.E. nenabízí. Ze všech postkomunistických zemí byl prodej zahájen v sousedním Polsku. Tam však moc díru do světa neudělal a nenaučil naše polské přátelé jezdit v ekologicky úsporných vozech. Z našich ostatních sousedů je prodej povolen už jen v Německu a Rakousku. Samotný prodej počítá s dotacemi od státu a smlouvou s Renaultem (pronájem baterií) a poskytovatelem elektrické energie.
V minulém týdnu jsme oslovili tiskové oddělené Renaultu ČR s otázkou týkající se programu Z.E., nákupu ojetého elektromobilu, následného servisu či cen náhradních dílů. Do uzávěrky tohoto článku (neděle večer) jsme neobdrželi žádnou odpověď. Stejně tak jsme požádali tiskovou mluvčí, aby nám předala stanovisko značky k možností dotace na elektromobily. Předpokládáme, že zavedení značky Z.E. by bylo velice nákladné, přesto však se nabízí možnost, vyslyšet přání zákazníků a zprostředkovat nákup a využít dotace. Zatím jsme však odpověď neobdrželi (dotaz byl odeslán v neděli,  takže přidáváme dny k dobru). U nás v redakci je velice horkým tématem model ZOE. Je totiž přesně to, co očekáváme od elektromobilu. Není divu, že se jedná o číslo 1 v prodejích v Evropě. Osobně bychom tento vůz také brali a možnost jej pořídit jako lehce ojetý vůz je poměrně lákavá. Otázka ale co s bateriemi.
Docela dobrou zprávu v oblasti elektromobilů jsme přinesli v týdnu. Dostaly se k nám informace, že Renault pracuje na nové technologií baterií, které umožňují ve stejných rozměrech využít baterii s kapacitou větší než 40kWh. Což by znamenalo, že se ZOE přiblíží (teoretickému) dojezdu kolem 300 km. Což už je pro vůz velikosti ZOE příjemnou informací.  S aktuálním motorem R240 a bateriemi dokáže ZOE zvládnout (teoretických) 240 kilometrů na jedno nabití.

InstagramCapture_450e89e2-28a4-4a3a-b772-7b4f48a8f275Velice dobré zprávy nám přišly z blogu left lane. Ten shromažďuje informace o celosvětových prodejích vozidel a my jsme se tentokrát zaměřili na novinku KADJAR. Ten se začal prodávat minulý rok v květnu a na celoevropské TOP 10 kategorie SUV si připisuje 9. místo s 49 tisíci prodanými vozy.  Což za měsíce  5 – 12 je poměrně solidní výsledek. Kadjar tak jde ve stopách svého bratra, Nissana Qashqai, který v TOP 10 SUV zaujímá suverénní číslo 1.  Přikládáme tabulku vozidel, které Kadjar za pár měsíců prodejů překonal. Přikládáme název modelu a rok, ve kterém dosáhl největšího počtu:

Avantime   5 037 ks / 2002
Fluence      15 623  / 2010
Koleos        21 765 / 2009
Vel Satis     18 466 / 2002
Latitude     10 718 / 2011
Twizzy        9 015  / 2012
Thalia         23 187 / 2004
Wind           6 774 / 2011
Trafic Passenger 14 383 / 2007

Koleos, Maxthon? Zatím HZG!

Je to už nějaký čas co k nám došla informace přímo z důvěryhodného zdroje automobilky. Ještě o mnoho let dříve, Laurence van den Acker (LVDA) dříve prohlásil, že všechny SUV modely od Renaultu ponesou v rámci strategie názvvů počáteční písmeno „K“. Na trh tedy byly uvedeny modely Captur, Kadjar, Koleos. Podle aktuálních zpráv však probíhají vážné debaty o tom, jaké jméno nakonec projekt „HZG“ (nástupce Koleosu) ponese. Zatímco před časem náš zdroj s jistotou mluvil o tom, že nový Koleos nabídne pouze pětimístné uspořádání – což nyní potvrdil přímo LVDA pro server Indianautosblog.com, s tím že nevidí v sedmimístných vozidlech budoucnost především díky Espace a Grand Scénicu (který přijde na trh ke konci roku). Vzhledem k vizuální podobnosti Espace a projektu HZG by sedm míst v interiéru nebylo v rámci strategie dobré. Nyní už bylo konstatování jména nástupce vozu poměrně opatrné a sám přiznal, že momentálně se pracuje s několika verzemi, včetně názvu Koleos. Připomeňme, že některá média zmiňují nově patentované jméno“MAXTHON“.  Další potvrzenou informaci, kterou máme je, že projekt HZG přijde jako první Renault s vymodleným motorem 2.0. dCi. Ten by se měl obejít bez použití přídavku Ad-Blue. Tato výsada tak nakonec zřejmě zůstane jen pro Trafic. Nástupci Koleosu jsme se věnovali i obrazově. Server Autoevolution přinesl novou sadu fotografií testovacích prototypů. Můžeme na nich vidět vozy, které jsou oproti předchozím snímkům maskovány více. Přesto už jsme měli možnost zde na RN vidět poměrně zdařilé vizualizace, které mají blízko k finálnímu vozu. Špionážním fotografům se také podařilo vyfotit interiér vozu. Jediné na co tak čekáme je oficiální odhalení. Moudřejší bychom mohli být už v dubnu na autosalonu v Číně.

11802802_577440492394133_6600255796922795614_o
K dispozici bude výběr LED PURE VISION nebo halogenových projektorů. Denní světla budou tvořeny „C“ pruhy ve stylu Talismana protažené do předního nárazníku. Na fotce také můžeme vidět odhalenou část nárazníku pro lepší funkčnost předního adaptivního tempomatu. Foto: Paultan.org

Scénic jako prototyp a třetí směna v Chennai

Dostali jsme se k nesmírně zajímavým materiálům z vývoje aktuální novinky Scénicu. Díky nim vidíme jak designéři vedení Laurencem van den Ackerem postupně pracovali na několika verzích vozu. Zatímco vývoj techniky šel svým směrem, tým designu pracoval do poslední chvíle na tom, aby vytvořil ten pravý vzhled pro vůz. V článku najdeme mnoho fotografií, kde je vidět jak se pracovalo na voze se vzhledem konceptu R-Space, přes „Espace look“ až po současnou verzi. Článek si můžete přečíst zde.
Na závěr zamíříme do Indie, kde musel Renault nabrat třetí směnu na výrobě nového Kwidu, který stojí v hierarchii modelů pod Dusterem. Jedná se o malý crossover. Jeho jednoduchá konstrukce a moderní vzhled si získal velkou oblibu na tamních trzích. Díky vysokému zájmu je čekací lhůta na tento model momentálně sedm měsíců. Po nástupu třetí směny stoupne produkce na 1000 aut denně (!).  V současné době je v plánu vyrobit 10 tisíc vozů za měsíc.

Zdroj: gaadiwaadi.com/
Zdroj: CarDekho.com

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *