Selhání zámku víka nádrže

Možná jste se s tím taky setkali. Přijedete k benzince chcete otevřít víko nádrže a ono se ani nehne. Na vině je zámek víka nádrže, který umí selhat docela kuriózním způsobem. Lze tomu předejít, v určité fázi selhání to lze i řešit. Dnes se podíváme jak na to.

Než zámek vyloženě selže dlouho před tím se ozývá takovýto kravál při zamykání/odemykání.

www.youtube.com/watch?v=W1-__vgtkQU

 

Pokud jej ignorujete koledujete si o selhání zámku což se zpravidla stane v tu nejnevhodnější chvíli cestou na dovolenou a zcela prázdnou nádrží. Když máte štěstí, je možné zámek odjistit manuálně pomoci nouzového táhla dostupného z kufru (zpravidla otvorem pro výměnu žárovek zadního světlometu). Bohužel jsou případy, kdy se závora zámku rozpadne a pak k uvolnění víka nádrže pomůže pouze jeho demontáž (dle postupu níže).

Kterých modelů se to týká:

Clio III
Megane II
Megane III
Megane IV
Megane Generation
Fluence
Scenic II
Laguna II
Laguna III
Vel Satis
Espace IV
Talisman

Ve všech těchto modelech je přítomen zámek 8200305732. Který trpí níže popsaným problémem. K selhání dochází zpravidla po překročení 200 000km. Pokud vám závora zámku už praskla nebo nejste manuálně zruční, můžete si koupit nový zámek za 1 276,00Kč vč. DPH.

Kde je problém? 

Závora ze zámku vyjíždí přes hliníkovou objímku, která ač je chráněna plastovým nadkolím, schytává vlhkost z cesty. Hliník v kontaktu s vlhkostí a zejména v zimě a působením slaného roztoku zoxiduje zmenší svůj vnitřní průměr a následně brání pohybu závory. Dokud vydává zvuky jako na videu, je to známka, že ten zámek ještě jakž takž chodí. Když se to v této fázi nevyřeší, jednoho dne to už tento zvuk neudělá a vy v tu nejméně vhodnou chvíli nebudete schopni otevřít víko nádrže, protože bude závora zaseknutá v zavřeném stavu.

Postup demontáže je jednoduchý:
1) sundání pravého zadního kola
2) sundání plastového nadkolí
3) celý zámek drží na jediné matce, která vede okolo závory
4) pravý tapec v zavazadlovém prostoru se nemusí sundávat, otvorem pro výměnu žárovky ve světle se dá nahmatat zámek (již odšroubovaný), který za konektor vytáhnete

Oprava zámku je rovněž snadná:
1) rozborka zámku spočívá v odjištění plastových závlaček po obvodu
2) vyjmutí hliníkové příruby nic nebrání. Jediný problém může být pokud je příruba doslova vrostlá do plastové závory. Oxidace se zbavíte na povrchu ocelovým kartáčem. Klíčový je však otvor, který je zarostlý což brání chodu závory.
3) Otvor stačí jednoduše převrtat příslušným vrtákem (číslo si už nepamatuju, ale na to každý přijde sám).
4) doporučuji všechny exponované části bohatě namazat vazelinou (já použil Mogul LA2)
8) zpětná montáž v opačném gardu.

10 thoughts on “Selhání zámku víka nádrže

  1. Zdravím, mám verzi megane iii – kombi. Opravdu je u kombi verze nutno sundat podběh? nepřipadá mi, že bych se tam potom dostal…

    1. U Megana 3 jsem to nikdy neprováděl, ale nevidím důvod, proč by to tam mělo být jinak. Podběh tedy bude muset určitě dolů.Není třeba se toho bát. Není to nic složitého.

  2. Zdravím, Laguny 3 se to netýká? Tento zvuk jsem totiž zaslechl před 14 dni, ale jen jednou – auto nešlo zamknout – udělalo to ten zvuk co je na videu a auto se zase odemklo. Od té doby to neudělalo.

    A dá se u Laguny 3 (grandtour) taky nějak zevnitř odjistit víko?

    Díky za odpověď

    1. Laguny 3 se to pochopitelně taky týká. Už jsem článek upravil. Ostatně všechny fotky zde zveřejněné pocházejí ze zámku Laguny 3.

  3. Tak mně tato příhoda potkala ve chvíli, kdy jsem už 2 dny jezdil na rezervu. Nevěděl jsem, jak to otevřít, až jsem našel tento článek. Na mém GS III jsem zkoušel pravou rukou nahmatat nouzové táhlo otvorem v kufru. No neuspěl jsem. Tak jsem odšrouboval 2 šrouby a odehnul tapec. Objevil jsem servo na 1 šteftu, který jsem vytáhl a celou jednoku vytáhl z auta. Problém je nešikovnost umístění táhla. Pokud tam budete chtít nahmatat to táhlo, tak jedině pravou rukou, protože pak ukazovák na šanci zatáhnout. Jinak se mi nechtělo platit za nový díl, tak jsem ze starého Scenicu I vyndal od víčka nádrže otevírací modul, rozebral a vzal z něj motůrek. Pasuje to tam, sice ne 100%, ale jde to. AI na tom starším modelu se k modulu dostanete přes sundaný tapec. Takže žádné kolo dolů, ani podběh. Ještě přidám řadu na konec: Než jsem to opravil, měl jsem týden z kufru vnitřkem nasazený cca 40 cm dlouhý 4mm tlustý laminátový prut a jistil s tím víčko a měl manuální zamykání. 🙂 Něco mám nafocení, pokud by byl zájem.

  4. Mám stejný problém u Megane IV grandtour, nezamyka se nádrž.
    Na zámek se dostanu z kufru otvorem na výměnu žárovek. Táhlem na zámku manuálně hýbat jde, takže nejspíš bude chyba někde jinde.
    Nějaká ráda někdo?

  5. Clio 3 grand : zámek vydaný, hliníkové pouzdro provrtané, takže již lehce průchozí, ale odešel elektromotorek, takže koupi nového sem se nevyhnul. cca 164 Kč a je to

    1. Zdravím, nemohl bys mi prozradit, kde koupit tenhle elekromotorek? Celá mechanika zámku je OK ale motorek kaput. Nechci vyhazovat cca 1 600,- za celý tenhle bazmek… Díky

  6. Tak přesně tohle jsem teď absolvoval u GSIII teď také. I když máte ponětí, kde asi tak táhlo může být, stejně je tak nešikovně umístěné, že jakákoliv manipulace s ním, bez toho, že odendáte boční tapecírunk je nemožná. O odmontování ani nemluvím – zhola nemožné. Bohužel motorek je kaput…

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *