IAA Frankfurt 2015: nový Mégane IV a Talisman

Přinášíme vám, našim čtenářům a fanouškům značky přehled toho co jsme pro vás zjistili během naší návštěvy frankfurtského autosalonu. Osobně jsme se zúčastnili tiskové konference ke světové premiéře nového Meganu, kterou vedl nejvyšší muž Renaultu a jeden z největších nejrespektovanějších byznysmenu světa – Carlos Ghosn. Postupně si projdeme vystavené novinky a podíváme se, čím chtějí zaujmout na trhu.

Megane IV:

Rozměry: (délka, šířka, výška) – 4,36 x 1,81 x 1,45

Motorizace:

Benzín

  • TCe 100 – manuál 6st. (objem 0,9l)
  • TCe 130 – manuál 6st. (objem 1,2l)
  • TCe 130 – EDC 7st. (objem 1,2l)
  • TCe 205 – EDC 7st. (objem 1,6l, pouze GT verze)

Nafta

  • dCi 90 – manuál 6st. (objem 1,5l)
  • dCi 110 – manuál 6st. (objem 1,5l)
  • dCi 110 – EDC 6st. (objem 1,5l)
  • dCi 130 – manuál 6st. (objem 1,6l)

V roce 2016 bude nabídka rozšířena o dCi 165 (objem 1,6l) s automatickou převodovkou EDC 6st. V roce 2017 se objeví dokonce i hybridní verze, která by měla být postavena na dieselovém základu.

Mégane vás zaujme skutečně atraktivním designem, pozornost strhává nový světelný podpis, který se stane typickým znakem nových renaultů. Všechny vystavené Mégany byly vybavené FullLED světlomety. Zatím nejsme schopni říct, jaký bude vztah LED světlometů k výbavám, ale vypadá to, že by se neměla opakovat situace jako u Kadjaru (kde není možné za LED ani připlatit, musíte volit nejvyšší výbavu BOSE). Zajímavostí je, že Mégane i Talisman (o tom bude řeč později) má zcela nový typ sedaček, které jsou tvořeny z pěny, která má v různých částech rozdílnou hustotu. Výrobce tam připravil sedačky, které poskytnou opravdu mimořádný komfort, ale díky tužším bočnicím podrží tělo v zatáčkách mnohem lépe než by člověk čekal. Pro Renault je Mégane nejdůležitější model, není tedy divu, že i zde implementoval svůj inovativní systém Multi-Sence. V pěti režimech si můžete nastavit chování vozu od sportovního přes komfortní až po individuální volbu jednotlivých možností. Patří sem například možnost volby úžasného ambientního osvětlení interiéru podobně jako v Espace (!) nebo v segmentu naprosto unikátní zadní řiditelná náprava 4Control. Mégane je historicky první vůz segmentu C, který tuto důležitou inovaci přináší. Carlos Ghosn na tiskové konferenci důrazně zmínil, že výběru a zpracování materiálů byla věnována mimořádná péče. Setkáte se zde s měkčenými povrchy, kůži Nappa, alcantarou, chromovanými detaily a dlužno říct, že celkový dojem z interiéru je skutečně výborný. Ze všech koutů dýchá kvalita, uvnitř se cítíte velmi útulně. Naprostou fajnovkou je pak verze GT. Ta se oproti předchůdci neomezuje jen na nastavení podvozku a bodykit. Jízdní vlastnosti jsme vyzkoušet nemohli, nicméně výrobce udává, že podvozek a řízení spolu s funkcí 4Control prošlo úpravou inženýrů Renault sport. Interiér hraje na smysly opravdu intenzivně, sedačky jsou dramaticky tvarované a určitě by se za ně nestyděla ani chystaná verze R.S. a krásný sportovní volant s kulatým středem je radost držet. Poprvé bude u Méganu verze GT věstit i skutečně silný motor se 147kW resp.205 koňmi (posílená jednotka z Clio R.S.). Když Renault nachystal takovou techniku pro GT, pak R.S. musí být opravdová pecka! Podle našich informací by měl být nový král hot hatchů poháněn jednotkou 1.8 TCe s výkonem blížícím se 300k! Samozřejmě nesmíme zapomenout na moderní asistenty či extra výbavu. Mégane dostane všechny aktuální standardy v bezpečnostních prvcích, automatický parkovací systém a dokonce i adaptivní tempomat s radarem umístěným v rozměrném logu. Na třídní poměry je určitě nadstandardním prvkem elektricky ovládaná sedačka řidiče s masážní funkcí a head-up displej. Milovníky kvalitní hudby potěší již tradičně audiosystém BOSE.

DSC_2284

Talisman

délka, šířka, výška –
Verze Berline: 4,85 x 1,87 x1,48
Grandtour: 4,86 x 1,87 x 1,48

Motorizace:

Benzín:

  • TCe 150 – EDC7 (objem 1,6l)
  • TCe 200 – EDC 7 (objem 1,6l)

Nafta:

  • dCi 110 – manuál / EDC 6 (objem 1,5l)
  • dCi 130 – manuál / EDC 6 (objem 1,6l)
  • dCi 160 – EDC 6 (objem 1,6l)

Ve vývoji je nová generace 2.0dCi, která se do cca dvou let objeví v novém Talismanu i Espace.

Talisman v modelovém portfoliu konsoliduje dvě modelové řady – Laguna a Latitude. Na startovní pozici přichází poměrně sebevědomě. Renault už v trojkové generaci Laguny dokázal, že umí vyrobit mimořádně spolehlivé a luxusní auto střední třídy, Talisman však novým jménem shazuje břemeno, které si značka Laguna bohužel nese z minulosti. Tvůrce jej vybavil opravdu majestátním vzhledem a neméně důstojnými rozměry (oproti Superbu 3 se liší v řádech jednotek milimetrů), na palubě naleznete luxus, kam oko dohlédne. K designu musíme chtě nechtě dodat, že opravdu nepřipomíná Passat z žádného úhlu (jak některé média v ČR mylně fantazírují). Srovnání s Passatem vás při prvním setkání skutečně ani nenapadne. Bývá zaběhlou praxí, že automobilky na autosalonech vystavují v případě premiér předprodukční vozy, což byl případ i všech vystavených Méganů a Talismanů. Z minulých autosalonů víme, že takové vozy nejsou vždy zpracované na 100% a sem tam něco vrzne nebo nelícuje. Nicméně u Talismana (stejně jako Mégana) jsme museli žasnout právě nad zpracováním interiérů. Renault s uvedením modelu jasně proklamoval, že ladil interiér s techniky Mercedes, stejně jako u Espace V. Na voze je to prostě znát na každém centimetru. Nikde nic nevrže, nic se neprohýbá se, vše je pevné jako skála a zpracováno na úrovni, kterou jsme u Renaultu skutečně dosud neviděli (pokud pomineme Espace V). zpracování interiérů je jedna věc, materiály jsou ta druhá, neméně důležitá. Samozřejmě ani zde si Renault nedovolil polevit z nastoleného standardu. Vše je doslova špičkové a vynikne to nejvíce na provedení Initiale Paris, které může mít na palubní desce bílou kůži doplněnou lištou z bílého dřeva. Celek je prostě úchvatný. Kvalita zpracování nejvíce bije do očí při pohledu na provedení přechodu z palubní desky na výplně dveří. Všechny elementy a křivky navazují na protikusy ve výplni s přesností na milimetry. Mezi zavřenými dveřmi a palubní deskou není prostor ani pro list papíru. Nevídané. Komfort na palubě během jízdy umocní zdvojené těsnění dveří (což má pozitivní vliv na sofistikovaný zvuk při zavření dveří) a dvojité protihlukové boční skla. Talisman se hemží novinkami, které jsme u dřívějších modelů značky neměli možnost vidět, například vyhřívaný volant (!), odvětrávané sedačky (!) s masážní funkci a vyhříváním, „utajená“ lednička na PET láhev ve středovém tunelu přístupná speciálními dvířky ve schránce pod loketní opěrkou, ambientní podsvětlení po celé šířce palubní desky, sedačky s různou tuhostí pěnové výplně na různých částech, průvlak pro lyže za zadní loketní opěrkou a spoustu dalších detailů, které už přeci jen známe z vrcholných modelů, jako třeba luxusní kůže Nappa, adaptibilní tlumiče, adaptibilní tempomat s radarem, parkovací kamera, atd. Díky novým materiálům jsou sedačky nesmírně komfortní a také lépe vytvarovány, což ocení především cestující vzadu. Zajímavou novinkou je změna strategie názvosloví u špičkových modelů Initiale Paris. Renault ustoupil od původního plánu zaměňovat název modelu za označení Initiale Paris a tím budovat tento „brand“ jako výhledově samostatnou luxusní divizi. Nyní se všechny modely ve výbavě Initiale Paris (včetně Epsace) budou na zádi označovat svým původním názvem.

Lumia 930_20150915_15_22_56_Pro

Více fotografií, které navíc budeme průběžně přidávat najdete na našem facebooku – fb.com/rnewscz

Napsat komentář