Mizerné ostřikovače Laguny 3 – řešení

 

POZOR! Tento návod (vč. čísla nového ostřikovače) platí pro tyto modely:
– Megane II, III (všechny karosářské verze)
– Megane Generation,
– Fluence
– Scenic II, III (všechny karosářské verze)


Jediný zásadní nedostatek

Laguna III je veskrze povedený automobil, pro kupujícího ojetiny je to asi ten nejlepší vůz na který může narazit, letos se ji budeme věnovat podrobněji v rámci naší rubriky Bazar. Jestli má tento vůz jeden nedostatek, budou to ostřikovače čelního okna. Předchozí model (Laguna II) měl ostřikovače řešeny formou tzv. rozprašovačů. Tedy, na okno stříkaly aerosol, který jej pokryl kompletně celé. Bylo to velmi praktické zejména na dálnici a v neposlední řadě se takto neplýtvalo tolik kapaliny. Bohužel trojková generace dostala místo rozprašovačů dvě trysky na každé straně. Ty na okno vytrysknou čtyři proudy kapaliny, které pokryjí tak akorát místo dopadu + nejbližší okolí nicméně třeba ve spodní části ve středu skla zůstává prakticky vždy suchá plocha. Je to opravdu boj, protože ačkoliv se trysky dají nastavit, ideální pozice prakticky neexistuje.

 

Řešení se naštěstí podařilo nalézt! 

Renault začal rozprašovače opět montovat do svých nových modelů (Espace/Talisman a novější), podařilo se nám zjistit, že do Laguny III přesně pasují ty z Trafica III. Díl má číslo 289307646R a v balení je vždy jeden kus, je potřeba tedy objednat dvě balení. Cena jednoho je snesitelných 464,00Kč vč. DPH, objednávejte v autorizovaném servise Renault.

Postup výměny

Výměna je opravdu snadná  zvládne ji každý klidně na parkovišti před obchoďákem. Budete k ní potřebovat tenkou planžetu, buď jídelní nůž nebo vylamovací nožík. Přesto upozorňujeme, že tuto úpravu provádíte na dle vlastního rozhodnutí a server RNews.cz nene žádnou zodpovědnost za vzniklé problémy.

    1. Planžetu (v našem případě vylamovací nožík) vložte mezi kapotu a ostřikovač v místech viz fotografie. Opatrně ať se nepořežete! To, že při tom trochu poškrábete lak mezi ostrikovačem a kapotou ničemu nevadí – kapota je hliníková, reznout tedy nikdy nebude.
    2. Planžetu zatlačte směrem ke trysce za současného tahu ostřikovače směrem od kapoty, snadno se takto vycvakne bez jakéhokoliv poškození
    3. Vytáhněte z ostřikovače hadičku, určitě to nedělejte tak, že silou ostřikovač z hadičky vyškubnete, můžete ji poškodit. Nejprve uchopte hadici přesně v místech, kde je nasazena na přírubu ostřikovače a ostřikovač v hadičce protočte. Uvolní se a půjde krásně ven.
    4. Připojte k hadičce nový ostřikovač a připevněte jej zpátky do kapoty. Nejprve zasuňte zadní část ostřikovače – tu kde je připojena hadička a následně přední část zaklapněte
    5. Opakujte stejný postup na druhé straně a máte hotovo.
    6. Ostřikovače vyzkoušejte jednak na místě a jednak při jízdě vyšší rychlostí – ideálně 100 – 130kmh.
    7. Nastavte sklon dle potřeby, k tomu účelu slouží vybrání pro malý plochý šroubovák na boku hlavy ostřikovače

A zde video pro srovnání před a po

 

Redakce RNews.cz děkuje za všechny majitele Lagun třetí generace našemu čtenáři Karlu Bílkovi za tip!

19 thoughts on “Mizerné ostřikovače Laguny 3 – řešení

  1. Bol som v miestnom autorizovanom servise a podla nich je to momentalne uplne nedostupne, mam sa informovat cca o 14 dni.

  2. Funguje to rozprašovanie aj pri rýchlosti nad 100 km/hod ? Keď auto stojí, tak to funguje parádne, ale čo pri jazde na diaľnici ? Megane 4 mal pôvodne asi podobné rozprašovacie trysky a potom ich radšej vymenili za prúdové trysky, lebo to nefungovalo pri rýchlosti dobre.

    1. Pripájam svoju skúsenoť na Grand Scenic 3.
      Montáž v pohode za tri minúty. Pri stojacom aute som bol užasnutý, fakt to dokázalo nádherne ostriekať celé sklo. Pri jazde to už bolo horšie. V meste (rýchlosť 50-60 km/h) to bolo ešte uspokojivé, aj keď dosah bol iba tak do 2/3 skla, vrch už ostával pomerne suchý. Ale mimo mesta (90-100 km/h) to už bolo úplne nepoužiteľné, ostriekaná bola sotva dolná polovica skla, horná polovica bola úplne suchá. Na diaľnicu som ani nešiel.
      Sklon som mal nastavený na maximálne možný, pri ďalšom zvýšení sklonu som si už zospodu ostrekoval kapotáž.
      Problém pri GS3 je, že miesto na ostrekovače je skryté hlboko pod kapotou a tieto rozprasovače sú o približne 0.5 cm kratšie ako pôvodné ostrekovače, takže sa nedá nastaviť dostatočný sklon, aby to fungovalo aj pri vyšších rýchlostiach.
      Takže záver je – na GS3 to pasuje, ale je to nepoužiteľné.

      PS: ak by mal niekto záujem o tieto rozprašovače, tak nech pošle súkromnú správu na používateľa „jozin z bazin“ na forum.renaultclub.cz.

Napsat komentář